Gå til innhold

photoshop tutorial

Anbefalte innlegg

noen som vet om noen gode websider man kan lære seg funksjoner i photoshop? Kan det grunnleggende, men skulle gjerne lært meg å lage kule logoer, bannere osv. Er det best å lage det i photoshop. Har nemlig kun det og Imageready på maskina.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

var nok noe slik jeg regnet med. Men trodde at når man la rollovers på en slica bit så ble den lagt på hele utklippet. Her var den kun lagt på en del av selve knappen. Har han klippet spesielt ut den bittelille rundingen midt i i tillegg da?

Lenke til kommentar
var nok noe slik jeg regnet med. Men trodde at når man la rollovers på en slica bit så ble den lagt på hele utklippet. Her var den kun lagt på en del av selve knappen. Har han klippet spesielt ut den bittelille rundingen midt i i tillegg da?

altså rollover betyt i dette tilfellet at når du tar musen over (roller over) vises et nytt bilde i stedenfor det opprinnelige. altså du får en effekt ved å ta musen over. dette i seg selv trenger ikke skape noe forskjell ved å ta musen over/bort fra knappen, det som gjør at du får effekten er at det er to forskjellige bilder. hvordan altså forandres det her på hvordan rundingen i bildet skal se ut. området som brukes som til rollover er firkantet (det er lettest) men for at det skal se ut som om det er selve rundingen som utløser rollovereffekten slices bildet til så nært effekten som mulig..

håper dette gjorde ting mer klart om du ikke hadde det helt klart for deg fra før :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...