Thombr86 Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 I dag tok jeg å testa harddisken med AIDA32's disk benchmark, og den fant ut at disken min hadde 12,5ms i aksesstid, men den er oppgitt fra produsent til å være 8,5ms. Det er en Seagate Barracuda 7200.7 160GB S-ATA. Kan dette være pga 4 partisjoner, eller er det noe annet som gjør det? Var ingen programmer som kjørte i bakgrunnen. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Var ingen programmer som kjørte i bakgrunnen. Det er alltid NOE som kjører i bakgrunnen Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 (endret) Var ingen programmer som kjørte i bakgrunnen. Det er alltid NOE som kjører i bakgrunnen Men dette trenger selvfølgelig ikke å ha noe med akssestid å gjøre. Tipper at denne varierer fra partisjon til partisjon? Har hørt at dette skal være slikt tydeligvis, men husker ikke helt forklaringen. Også mulig at det er raskere med 1 partisjon enn med flere... Endret 14. mars 2004 av Malvado Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 15. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2004 Var ingen programmer som kjørte i bakgrunnen. Det er alltid NOE som kjører i bakgrunnen Men dette trenger selvfølgelig ikke å ha noe med akssestid å gjøre. Tipper at denne varierer fra partisjon til partisjon? Har hørt at dette skal være slikt tydeligvis, men husker ikke helt forklaringen. Også mulig at det er raskere med 1 partisjon enn med flere... Selvfølgelig noe i bakgrunnen, Windows og andre små ting, men det jeg mente var at det ikke var noe som brukte harddisken Og AIDA32 tester hele harddisken ikke en partisjon. Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 På en 7200rpm disk er tiden det tar før disken roterer til riktig posisjon, gjennomsnittlig 1/2 omdreining, ca. 4 ms Tror det kalles "rotational latency". Er usikker på om produsentens spesifikasjon av aksesstid inkluderer disse 4 millisekundene... timtowtdi Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 15. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2004 Det var nytt! Men dette kan stemme, ettersom 8,5ms+4ms=12,5ms. Men jeg er fortsatt veldig overraska! Men jeg har hørt noe om at mange partisjoner gjør disken tregere, hva skyldes dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå