ATi-Radeon Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Topic sier det meste, hva skal jeg gjøre, jeg kommer aldri lengere en det der jeg begynner å bli oppgit Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Går du inni BIOS så er det kanskje noe som heter "Load Optimized Deufalts". Det løste ihvertfall problemet hos meg. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Hovedkortproblemer passer unnder "hovedkort, prosessor og minne". Flyttes. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Går du inni BIOS så er det kanskje noe som heter "Load Optimized Deufalts".Det løste ihvertfall problemet hos meg. ..eller du kan prøve safe defaults eller bare defaults. Hvis det ikke funker kan du jo prøve en clrcmos. Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 ok jeg kom meg videre, men nå står det på instalasjonen at den ikke finner Harddisken, det er en ny harddisk Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 (endret) Enkel feilsøkning på Harddisk : Sjekk at jumperene står riktig, Er det Hoveddisk hvor OS skal ligge sørger du for at den er på enden av PATA 133 Kabelen og at jumperen står som Master. Ved noen omstendigheter kan det også være nødvendig å stille den som Cable Select. Jumper settings kan du se som regel på HD. SÅ går du inn i di riktige menyene i Biosen (se i manualen) og velger hvilken disk som du skal boote med (søk først etter disken). Endret 14. mars 2004 av Malvado Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Har du sjekket jumperen på Hd? Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Har AKKURAT! det samme problemet! Je trodde at den hang seg, men det gjorde den aldri. Den bare brukte 1 min på å "Verif* *** *** data". Dette skjedde når jeg satt inn en ny Seagate 120gb 8 mb cache disk. Har ikke fått fjernet det, men nå booter den opp litt fortere en før, 30 sek på dmi pool data+ da seff alt det andre windows start up++. Blir veldig glad hvis noen kommer med en løsning. Ps. Har et Epox ep-8RDA+ hk. Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 (endret) nå skiftet jeg jumperen til cabel greia og allt går så treigt.. Endret 14. mars 2004 av ATi-Radeon Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Det er hoveddisken ikke sant? Sørg for at Ata kabelen har riktig ende i Hk, enden skal kobles opp mot HD, jumper bør være Cable Select eller Master og du må inn i bios og velge harddisk etterpå. Har du fortsatt problemer så kan du teste med en annen Ata 133 kabel, i noen tilfeller kan denne være årsaken (pluss du har sikkert ikke montert kabelen i Raid Arrayet hvis du har et nyere Hk???, bruker å ha svart base) Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 altså, når jeg brukte cdrom og harddisk på samma IDE kabel så fant jeg ingen ting. tok jeg cdrom og harddisk på hver sin IDE kabel så fant jeg cdrommen og harddisken Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 (endret) Kan godt være fordi at det blir konflikt pga jumperene på cdrom, det beste er selvsagt å ha en Ata kabel for Hd og en annen for cd-rom, har fått best ytelse selv på denne måten. Sjekk at jumper på Cd-rom står innstilt på Slave hvis du ønsker å ha begge disker på samme kabel, har du en brenner(Secondary-master/cable-select) og cdrom(slave) så lar du di ha egen kabel med oppsettet over. Derimot ønsker du Hd og cdrom på samme plass, bruk da slave på cdrom. Endret 14. mars 2004 av Malvado Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 det funket !!! Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 jeg sier takk til alle som har hjulpet meg, dette redda dagen azz ...! TAKK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå