boss3 Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 (endret) Hei, har konvertert en film til mpg og skal brenne denne over på en cd til vcd...filen er på 835 mb og skulle helst fått den inn på en vanlig cd, men det fins vel ikke så store vanlige cd'er gjør det vel?? Det jeg da lurer på er om jeg kan velge burn VCD på NERO og så sette inn en dvd/- plate ...og da om det kommer opp at jeg har 4,7 gb lagrings plass?? jeg aner ikke Endret 14. mars 2004 av boss3 Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Hvis det er MPEG format blir vel det en vanlig DVD-film vil jeg tro (ikke det at jeg har veldig mye peiling da) Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Blir nok ikke en vanlig dvd film nei. VCD er i mpeg format. Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Brenner du MPEG fila på vanlig data-cd så går det ikke, men brenner du som SVCD så får du plass til fila! selv om det ikke ser slik ut. Lenke til kommentar
boss3 Skrevet 15. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2004 Men går det an å bruke dvd cd'en som en "vanlig cd"?? altså når jeg setter den inn og velger brenn vcd kommer det opp at jeg har 4,7 gb plass, ikke 700 som det vanligvis står Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 [quote name='boss3' date='15/03/2004 : 09:05'] Men går det an å bruke dvd cd'en som en "vanlig cd"?? altså når jeg setter den inn og velger brenn vcd kommer det opp at jeg har 4,7 gb plass, ikke 700 som det vanligvis står [/quote] Det skal ikke fungere (men har ikke prøvd selv). Til dette har NERO visionexpress (NERO 6), men det hjelper ikke dette visst du ikke har kjøpt den beste NERO 6 bundlen. Det finnes CD-plater på 900MB (99 minutt) som kan brennes med overbrenning. les mer her i hw.no's egen guide: [url="http://www.hardware.no/guider/overbrenn/index.html"]http://www.hardware.no/guider/overbrenn/index.html[/url] Dette er begrenset av det brenneren din kan klare. Den kan bli ødelagt i verste tilfellet. Dette skjer på eget ansvar Lenke til kommentar
larsli Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Så lenge filmen i VCD-format er under 80 minutter går den på en CD (700MB), uansett hvor stor fila er. Men filmen din er kanskje over 80 minutter? Å brenne på en DVD vil mest sannsynlig ikke fungere, men hvis spilleren din tar DVD-RW er det jo bare å prøve. Hvis du skal brenne en ekte DVD må du først konvertere VCD'en som er mpeg1 til mpeg2 (som også må være i DVD-kompatibel oppløsning) og så kjøre alt gjennom et dvd authoring program. tmpgenc er perfekt til konvertering. Lenke til kommentar
Gerrard Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Jeg pleier å brenne ut mpg filer som data på dvd. Da får jeg plass til ca 3-4 filmer på en dvd plate og det fuker på dvd spilleren. Lenke til kommentar
boss3 Skrevet 15. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2004 hvordan mpg filer da? mpg 2?? jeg brukte tempgenc til å krympe fra avi fil. kan jeg da ta denne over til dvd?? Lenke til kommentar
Gerrard Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 På mine filer står det bare mpg, men hvis du har en cdrw eller dvdrw, kan du jo bare brenne og se om det går Lenke til kommentar
alka07 Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 ulead movie factory gjør hele jobben både konveteringen og author uten at du trenger å gå gjennom 2 programmer anbefales Lenke til kommentar
larsli Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 hvordan mpg filer da? mpg 2?? jeg brukte tempgenc til å krympe fra avi fil. kan jeg da ta denne over til dvd?? For å lage en EKTE DVD kjører du først som du har gjort avi'en gjennom tmpgenc og konverterer til mpeg 2 med den riktige template'n (NTSC eller PAL) og så gjennom et DVD Authoring program. Så kan du brenne det som authoring programmet spytter ut med f.eks. Nero som DVD Video. Lenke til kommentar
StigK Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 ulead movie factory gjør hele jobben både konveteringen og author uten at du trenger å gå gjennom 2 programmer anbefales Helt enig, Ulead fungerer perfekt til dette formålet. Det er ganske enkelt å lage meny også. mvh Lenke til kommentar
Sjark Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 ulead movie factory gjør hele jobben både konveteringen og author uten at du trenger å gå gjennom 2 programmer anbefales Helt enig, Ulead fungerer perfekt til dette formålet. Det er ganske enkelt å lage meny også. mvh hei har ulead movie factory, hvorfor for jeg ikke plass til 3 mpg filer som tilsammen blir under 4GB? det burde jo gå! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå