Gå til innhold

HiFi anlegg eller PC høytalere?

Anbefalte innlegg

Hei.

Det virker som om det er mye folk her som er begeistret for Logitech z-680.

Jeg kjøpte pc høytalere for litt siden, og da var de litt over min prisklasse, så jeg gikk for Creative Inspire T5400 (og oppgraderte i samme sleng lydkortet til SB Aud2ZS).

Før hadde jeg et sånn HiFi mini anlegg pakke med to store høytalere og en enorm kasse med tre cd spillere og to kassett spillere og radio og slikt.. Alle skjønner hva jeg mener.

Til spill og film er det mye morsommere med de nye høytalerene da det er fem istedetfor to... men til musikk merker jeg det mangler noe... Derfor har jeg ikke gitt slipp på hifianlegget enda.

Det jeg lurer på er, om Z-680 yter bra til musikk? Forbruket mitt er sånn ca.. 30% spill, 25% film og 55% musikk hvis noen skulle lure...

For da kan jeg jo selge anlegget og pc høytaleren mine så jeg får råd til Z-680!

Ingen dum ide, eller?

(Er det ingen som savner de goe gamle PC speakerene?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer egentlig helt ann på hva du sammenligner med. Det er sikkert mulig å få en demo av Z-680 på elkjøp eller andre elektronikkbutikker. Ta med deg et par sanger du kjenner godt og hør. Stol på dine egne ører. Z-680 er et kick-ass pc-høyttalersett, men det kan ikke måle seg med et orntlig musikkanlegg. Jeg forsod det slik at du har et plastikk-alt-i-ett "hifi" anlegg. Jeg synes mange av disse plastikkanleggene legger mer vekt på kult design, masse lys og fancy funksjoner fremfor god lyd.

Lenke til kommentar
Jeg hadde spart litt og satset på dette  :cool:

http://hifiklubben.no/iz.asp?id=2|p|94|94|4692|pdetail

Hvorfor?

Kanskje fordi Cambridge og Gale matcher hverandre veldig bra... Jeg ville dog her gått ned ett trinn på høytalerne, til Gale 3020, og opp ett trinn på forsterkeren til Cambridge A500. Matcher du dette med Tara Labs Prism høytalerkabler får du et anlegg som låter veldig bra, til en rimelig penge. Har den kombinasjonen selv, og det låter bra på spill, film og musikk. Anbefales fra min side i alle fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...