Gå til innhold

Hvem vil du ha til president i USA?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
- Saddam hjalp Al-quaida

- Saddam har sannsynligvis hatt mulighet til å fremstille masseødeleggelsesvåpen. (jeg er overbevist om at de er gjemt et eller annet sted der nede enda, event. kjørt ut til Pakistan)

- Saddam var en diktator, han drepte mange uskyldige mennesker.

- Saddam nasjonaliserte britiskeide og amerikanskeide oljeinstalasjoner i Irak, og følgelig har man i følge internasjonal lov rett på eiendommene, da nasjonalisering av privat eiendom faktisk er forbudt.

- Osama hat(er/a) Saddam

- Saddam har ikke det, det er løgn, han hadde aluminiumsrør(woo, crazy shit), dessuten, USA har atombomber, og de har BRUKT dem på mennesker, teknisk sett er det verre enn å ha aluminiumsrør mener jeg...

- Mistanker om fusk i begge valg(USA og Irak), Bush og alle andre amerikanske presidenter har drept uskyldige.

- Hvordan havna den amerikanske olja i Irak in the first place er jeg mer interessert i å vite, merkelig det der...

Lenke til kommentar
For det er jo snakk om det samme... :roll:

Vi hadde valget mellom to onder. pest eller kolera, og vi valgte å starte med å få has på commiene. lett å si i ettertid at dette var galt, men jeg synes det virker helt sykt å sammenligne dette med Saddams Al-quaida-kontakt.

Du må begynne å innse realiteter her JoachimR... Poenget er at det _er_ akkurat det samme som Saddam sin kontakt med terrorgrupper (det har ikke blitt bevist noen link mellom Saddam og Al-Qaida).

Lenke til kommentar

Vi hadde valget mellom to onder. pest eller kolera, og vi valgte å starte med å få has på commiene. lett å si i ettertid at dette var galt, men jeg synes det virker helt sykt å sammenligne dette med Saddams Al-quaida-kontakt.

Vi? Når ble du en del av amerikansk styre?

Ingen fikk "has" på kommunister, det som skjedde var at SSSR ble pressa ut av den definitivt mye verre Taliban gruppa, aksepter at det bare er for å gi amerikanere et passende fiendebilde...

Lenke til kommentar

Vi hadde valget mellom to onder. pest eller kolera, og vi valgte å starte med å få has på commiene.  lett å si i ettertid at dette var galt, men jeg synes det virker helt sykt å sammenligne dette med Saddams Al-quaida-kontakt.

Vi? Når ble du en del av amerikansk styre?

Ingen fikk "has" på kommunister, det som skjedde var at SSSR ble pressa ut av den definitivt mye verre Taliban gruppa, aksepter at det bare er for å gi amerikanere et passende fiendebilde...

Et mer passemde fiendebilde? HVA I HELVE TE ER DET DU INISUERER? ER USA ET LAND FULT AV IDIOTER SOM BARE VIL DREPE? ELLER BAKSTREVERSKE INDIANERE? NEI.

USA ER NORGES FREMSTE ALLIERTE. USA ER ET SIVILISERT LAND, ET DRØMMENES LAND. ET KAPITALISTISK LAND MED ET FANTASTISK STYRE. DU PÅSTÅR AT BUSH ER EN DIKTATOR. VALGFUSK SIER DU... DOMSTOLENE GODKJENTE DET![size/] AKKURAT SOM I NORGE TELLER IKKE HVER STEMME LIKE MYE. HADDE DOMSTOLENE ERKLÆRT GORE FOR RETT VINNER, VILLE DET VÆRT GALT I FØLGE VALGLOVENE OVER THERE. DET MÅ DU OGSÅ INNSE.

Lenke til kommentar
Et mer passemde fiendebilde? HVA I HELVE TE ER DET DU INISUERER? ER USA ET LAND FULT AV IDIOTER SOM BARE VIL DREPE? ELLER BAKSTREVERSKE INDIANERE? NEI.

USA ER NORGES FREMSTE ALLIERTE. USA ER ET SIVILISERT LAND, ET DRØMMENES LAND. ET KAPITALISTISK LAND MED ET FANTASTISK STYRE.

:lol: *hånle*

... and it's a bullshitaton! :woot:

Lenke til kommentar
- Hvordan havna den amerikanske olja i Irak in the first place er jeg mer interessert i å vite, merkelig det der...

USA, som nå var den ledende kapitalistiske makta, forlangte på si side det de kalte ei "åpen dør" til å utnytte besittelsene til de eldre kolonimaktene (note 2). To år etter at første verdenskrig var over, skreiv den amerikanske presidenten, Woodrow Wilson:

"Det er innlysende for meg at vi står like foran en alvorlig økonomisk krig, og jeg er redd Storbritannia vil vise seg å være like kapable til forretningsmessig råskap som Tyskland har vist i så mange år med sine forretningsmetoder." (Middle East Oil and the Energy Crisis, Joe Stork, 1975, side 14.)

Med USAs regjering i ryggen forlangte amerikanske oljeselskaper en del av Turkish Petroleum Company, og i 1928 hadde Jersey Standard og Socony (seinere kjent som Exxon og Mobil, nå slått sammen til Exxon-Mobil) oppnådd 23,75 prosent, likt med briter, franskmenn og Royal Dutch Shell. De fleste store oljeselskapene i verden var dermed representert i Turkish Petroleum Company (nå omdøpt til Iraq Petroleum Company, heretter IPC).

http://www.akp.no/irak/boka-kap2.html#frak

Lenke til kommentar
Arnold Swartznegger som president i USA hadde vært meget bra

i allefall like bra som George W Bush - The Big Monkey

ikke rart det er mye monkeybusiness i USA

sier du det fordi du mener det, eller bare fordi det kunne "vært kult" med terminator som president?

Lenke til kommentar
USA, som nå var den ledende kapitalistiske makta, forlangte på si side det de kalte ei "åpen dør" til å utnytte besittelsene til de eldre kolonimaktene (note 2). To år etter at første verdenskrig var over, skreiv den amerikanske presidenten, Woodrow Wilson:

"Det er innlysende for meg at vi står like foran en alvorlig økonomisk krig, og jeg er redd Storbritannia vil vise seg å være like kapable til forretningsmessig råskap som Tyskland har vist i så mange år med sine forretningsmetoder." (Middle East Oil and the Energy Crisis, Joe Stork, 1975, side 14.)

Med USAs regjering i ryggen forlangte amerikanske oljeselskaper en del av Turkish Petroleum Company, og i 1928 hadde Jersey Standard og Socony (seinere kjent som Exxon og Mobil, nå slått sammen til Exxon-Mobil) oppnådd 23,75 prosent, likt med briter, franskmenn og Royal Dutch Shell. De fleste store oljeselskapene i verden var dermed representert i Turkish Petroleum Company (nå omdøpt til Iraq Petroleum Company, heretter IPC).

http://www.akp.no/irak/boka-kap2.html#frak

Nok et eksempel på hvordan den vestlige verden har utnyttet den tredje verden. Denne utbyttingen og undertrykkingen, særlig fra USAs side tror jeg er en viktig grunn til at folk fra den tredje verden hater USA så intenst.

Lenke til kommentar
Nok et eksempel på hvordan den vestlige verden har utnyttet den tredje verden. Denne utbyttingen og undertrykkingen, særlig fra USAs side tror jeg er en viktig grunn til at folk fra den tredje verden hater USA så intenst.

Japp, og dette er bare i Irak. Det skal dog være sagt at det stort sett er etter 2. verdenskrig USA har vært den store imperialistmakten.

Lenke til kommentar

USA ER NORGES FREMSTE ALLIERTE. USA ER ET SIVILISERT LAND, ET DRØMMENES LAND. ET KAPITALISTISK LAND MED ET FANTASTISK STYRE. DU PÅSTÅR AT BUSH ER EN DIKTATOR. VALGFUSK SIER DU... DOMSTOLENE GODKJENTE DET![size/] AKKURAT SOM I NORGE TELLER IKKE HVER STEMME LIKE MYE. HADDE DOMSTOLENE ERKLÆRT GORE FOR RETT VINNER, VILLE DET VÆRT GALT I FØLGE VALGLOVENE OVER THERE. DET MÅ DU OGSÅ INNSE.

Måten valget ble holdt i Florida på var ikke rettferdig, og passer seg ikke i et demokrati. Alle som ikke fikk stemme, enten fordi de hadde fått en trafikkbot, eller fordi navnet lignet på en som hadde fått det. Mange av disse var svarte, og hadde ikke dette vært sånn hatte ikke Bush vunnet valget, og det er sant.

I tillegg var det problemer med stemmer fra utlandet, dvs folk som bor i Norge ikke fikk stemmen talt opp.

Den siste er jeg ikke 100% sikker på, men snakket med en Amerikaner som sa stemmen hans ikke ble talt opp.

Og Joachim, du virker ikke mer seriøs ved å bruke caps hele tiden.

EDIT: glemte en ting:

Maktfordelingsprinsippet fungerer ikke i praksis hvis man har flertall i Kongressen, Høyesterett, og har presidenten.

Og jeg vet at hver stemme ikke teller like mye i Norge, og det er jeg lei meg for.

EDIT2: Ifølge valglovene i Irak vant jo Saddam lovlig, samme med de fleste "demokratier"(les:diktaturer). Sier ikke at USA er et diktatur, men sammen med spesiellt UK burde de endre valgsystemet sitt.

Endret av boy2star
Lenke til kommentar
Ja, for de ble jo endret like før siste valg. NEI. De er nok eldre enn som så, så vidt jeg vet med få endringer er de fra 1884

Sånn hovedsaklig ja, for hele landet, men endringer i forhold til hvem som mistet rettigheten til å stemme tror jeg ble endret under Jeb Bush.

Og hvem var han i slekt med? ops...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...