Ernie Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 I år blir jeg ferdig med videregående, derfor skal jeg søke på høyskole, men hva? Jeg ser for meg to valg ut fra interesser, bachleor/master i data og bachleor/master i romteknologi. Spørsmålet er bare hva velger jeg av dette? Ønsker derfor litt innspill rundt dette. Har noen f.eks utdannelse innen romteknologi? Hvordan er jobbmuligheter etter endt utdanning (både data og romteknologi)? For min del kunne jeg godt ha delt meg i to fysiskte deler gått begge studier, men det går ikke. Jeg må velge et eller annet. So go ahead and help me please Lenke til kommentar
Aeternus Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Har et par kompiser som går romteknologi i Narvik. De skryter veldig av det i hvertfall Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Jeg snakket med en dame som hadde en kamerat som hadde Mastergrad i romteknolog (ditta ble innkla ), og hun sa at det var umulig å få tak i en jobb som hadde med det å gjøre, men du hadde om så sinnsyskt masse forskjellig at du kunne få jobb nesten hvor som helst. Han fyren jobber forresten no som ett eller ganske høyt oppe i et oljeselskap Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 15. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2004 Vel, greit, det er vanskelig å få jobb innenfor utdannelsen med romteknologi, men det samme gjelder jo forsåvidt data også, eller? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Vil tro det er vanskligere å få jobb som romforsker enn innen IT. Men hvem vet hvordan mulighetene er om 5 år. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 15. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2004 Vil tro det er vanskligere å få jobb som romforsker enn innen IT. Men hvem vet hvordan mulighetene er om 5 år. Ja, det er nettopp der det er det problem. Romrelaterte ting er på veg opp, men innen 5 år kan jo dette stagnere f.eks. Datarelaterte ting har hatt en nedgang, men det kan jo går opp igjen (hvis det ikke allrede gjør det). Ergo, det kan gå begge veger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå