Gå til innhold

Skal en Connect3D Radeon 9600 være ekstremt varm?

Ernie

Anbefalte innlegg

Har et lite spørsmål. Skal nevnte kort i topic være ekstremt varm på kjøleribben? Tok litt på den nå nettopp og det var ikke mange gradene unna brannsår tror jeg, føltes iallfall slik.... Nå er dette kortet vifteløst, men det får da være grenser...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hørtes veldig varmt ut... Var det etter kortet hadde blitt kraftig belastet av feks. et spill, eller var det under idle (typisk wordbruk ol.)?

Hva er cpu -og kabinettemperaturen i pcen din? Hvis det er unormalt varmt der, blir det lett varmt på skjermkortet også. Har du noen kabinettvifter? Det er lurt å ha når skjermkortet er vifteløst...

Lenke til kommentar

Det var ved belastining fra spill ja. Når maskinen idler er det 32/29 (CPU/NB) så det er ikke så alt for god ventilasjon inni kabinettet.

Edit: det sitter for tiden ingen kabinettvifter i maskinen. Grunnen er at mamma skal bruke den og hun ønsker at maskinen er rimlig stille og stille vifter får man ikke tak i på psdata hvor jeg kjøpte maskinen, og å bestille en enkelt vifte fra microplex er vel noe unødvendig sløsing med penger (tenker på frakten) vil jeg tro.

Edit#2: temp rett etter litt spilling: 44/32 (CPU/NB)

Endret av ernie85
Lenke til kommentar

Jeg har også bygget en maskin med det kortet, og ja, kjøleribba blir temmelig varm. Jeg reagerte også på temperaturen. Maskinen er stabil så jeg har ikke lagt til noen ekstra vifter. Kortet er jo tross alt bygget for å være vifteløst. Du kan jo evt. sette inn en eller to lydløse kabinettvifter dersom du vil ha ned temperaturen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...