Andreasfe Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Hvordan kan jeg gjøre slik at Iframe'ns farge ikke overgår bakgrunnsbildet på hovedsiden? La oss si jeg har en side med et bakrunnsbilde, og har noen div'er med iframes... Hvordan kan jeg få bakgrunnsbilde til å vises gjennom iframe'ne??? Håper dere skjønte dette her og kan hjelpe! på forhånd takk Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Går ikkje an.. Derimot, om du bruker et php include script kan du få samme bakgrunn der du vil ha innholdet som ellers Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Er ikke det mulig med background-color:transparent; elns? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Er ikke det mulig med background-color:transparent; elns? I så fall måtte du ha satt transparent bakgrunnsfarge på html fila som er inni iframen, noke eg tviler sterkt på at går an. Men, selfølgelig - det er jo berre å prøve.. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Hvis du har et stilark til html-filen som er inni iframen, der background-color:transparent; i body-klassen, kan det faktisk gå. (tror jeg) Lenke til kommentar
aog Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Hvorfor ikke sette bakgrunnen på det som skal inn i iframen, og så bruker du background-repeat: no-repeat; background-attachment: fixed Da vil jo bilde ligge fast selv om du må bruke heis. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Er litt vanskelig hvis iframen bare dekker deler av bakgrunnen, og å måtte trikse med bilderedigering for å få det til blir litt sløvt. Lenke til kommentar
aog Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 (endret) skal si meg enig i det.. php include script er vel tingen... Endret 14. mars 2004 av aog Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 (endret) Får vel bare sette meg ned å lære PHP da! Kommer til å ta lang tid... men morro blir det sikkert når jeg kan det... ellers så kan jeg jo gjøre som aog sier... selvom det blir litt stress.. Endret 14. mars 2004 av Andreasfe Lenke til kommentar
aog Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 ellers så kan jeg jo gjøre som aog sier... selvom det blir litt stress.. tror ikke det blir så mye stress.. jeg komer til å gjøre det samme straks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå