Gå til innhold

Creative vs. Apple

Anbefalte innlegg

Har vi ikke hatt samme samtalen for 500 gang. Kan ikke folk lete når det finnes så sykt mange poster.

Begge 2 har fordeler og ulemper.

Dette bare blir en diskusjon der de som eier den ene MP3-spilleren prøver å få frem at akkurat han har gjort det beste kjøpet.

Kan ikke folk fatte at ingen er like, og alle oppfater ting forskjellig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har vi ikke hatt samme samtalen for 500 gang. Kan ikke folk lete når det finnes så sykt mange poster.

Begge 2 har fordeler og ulemper.

Dette bare blir en diskusjon der de som eier den ene MP3-spilleren prøver å få frem at akkurat han har gjort det beste kjøpet.

Kan ikke folk fatte at ingen er like, og alle oppfater ting forskjellig.

Har sett ca. 5000 av de postene der og. Kan ikke folk bare lære seg at det kommer til å bli postet det samme om og om igjen, og ikke klage hver eneste gang?

Lenke til kommentar

går du rundt med mp3-spilleren i en høyt løftet hånd hele tiden? som sagt: ipod for de som synes design er viktigst. bildet var mest for å vise zen-folk en nødvendig mod, men jeg kan sikkert pusse den litt og legge ut ordentlig store bilder av den med photoshop glans her :p

Endret av simenn
Lenke til kommentar

Hei

Digger iPoden min og angrer ikkje på det kjøpet i heile tatt.

For min del er størrelsen og vekt viktig og at den er lett å bruka. I tillegg har den fjernkontroll, noko som eg setter stor pris på, veldig greit for volum og skifte sang.

Det eg anbefaler er at du prøver dei forskjellige spelarane, alle har forskjellig smak...

Lenke til kommentar
Kjøpte ipod mini i usa, denne låser seg alt for lett :( Er ikke så veldig fornøyd, men for 250$ er den ikke så vannvittig dyr, og den er stilig.

Stemmer det, men det kommer en oppdatering snart har jeg hørt, problemet er ikke HW men SW.

Pjuh,det var godt og høre. har du en Url til en side hvor det står om dette?

Lenke til kommentar

Vil bare slenge med at vi har hatt to slike ipoder her i huset (den første ble byttet ut pga at den fikk en batterikapasitet på 2 timer etter et par måneder). Da vi ringte apple support fikk vi beskjed om å sende den inn til dem, så skulle dem sende en ny til oss med en gang.. Litt for lettvint etter min smak.. de hører tydeligvis det der ganske ofte..

En annen greie er at vi har hatt endel problemer med det iTunes programmet som en må bruke.. hadde lenge problemer med at cd-rom'en ikke dukker opp i programmet, og har enda ikke funnet ut hvordan en får mp3'er inn i programmet.. :dontgetit:

Dataoverføring er heller ikke så lett, og en må ha et annet program for det enn for musikkoverføring.. (såvidt vi vet ihvertfall.. vi har ikke fått det til).

Vi mener nå ihvertfall at et driverløst interface hadde vært bedre, slik at spilleren ganske enkelt hadde dukket opp som en harddisk med en gang, og en kan begynne å overføre med en gang.. iRiver er slik tror jeg?

Noe annet er at det ikke følger med usb-kabel, så det må man kjøpe i tillegg.. Den lader heller ikke via usb'en, men kun via firewiren.. Det skjønner ikke jeg ihvertfall, begge portene har kapasitet til å levere nok strøm etter min kunnskap.

Jeg prøver å være objektiv her altså.. den er jo fin og det der.. men vi vil nok være litt skeptiske til å anbefale den.. :no:

Lenke til kommentar

Sitter her med en creative zen NX, den er hvertfall jeg meget fornøy med, kanskje litt stor, men "who cares"?.

Det som er genialt med Ipod er at man kan få accescories til den, sånn som koble til en duppedings til digitalkameraet, slik at bilder fra kameraet blir overført til Ipod. NOe som kan være hendig.

Go for Zen ;)

Lenke til kommentar
Vil bare slenge med at vi har hatt to slike ipoder her i huset (den første ble byttet ut pga at den fikk en batterikapasitet på 2 timer etter et par måneder). Da vi ringte apple support fikk vi beskjed om å sende den inn til dem, så skulle dem sende en ny til oss med en gang.. Litt for lettvint etter min smak.. de hører tydeligvis det der ganske ofte..

En annen greie er at vi har hatt endel problemer med det iTunes programmet som en må bruke.. hadde lenge problemer med at cd-rom'en ikke dukker opp i programmet, og har enda ikke funnet ut hvordan en får mp3'er inn i programmet.. :dontgetit:

Dataoverføring er heller ikke så lett, og en må ha et annet program for det enn for musikkoverføring.. (såvidt vi vet ihvertfall.. vi har ikke fått det til).

Vi mener nå ihvertfall at et driverløst interface hadde vært bedre, slik at spilleren ganske enkelt hadde dukket opp som en harddisk med en gang, og en kan begynne å overføre med en gang.. iRiver er slik tror jeg?

Noe annet er at det ikke følger med usb-kabel, så det må man kjøpe i tillegg.. Den lader heller ikke via usb'en, men kun via firewiren.. Det skjønner ikke jeg ihvertfall, begge portene har kapasitet til å levere nok strøm etter min kunnskap.

Jeg prøver å være objektiv her altså.. den er jo fin og det der.. men vi vil nok være litt skeptiske til å anbefale den.. :no:

Batterigreiene skal være forsvunnet med 3. generasjon (de som er på markedet nå).

iTunes'en min ser cdrom'en min - begge to.

Det at du ikke får MP3er inn i iTunes skjønner jeg ikke. Jeg bare dobbelklikker fila og så legges den til i librariet. Jeg har også satt den opp slik at den kopierer og katalogiserer den fint i eget direktory (selve mp3 fila).

Dataoverføring kunne ikke vært lettere - plugg i iPod og den dukker opp som egen harddisk uten drivere (Windows XP). "Minuset" om du vil kalle det det, er at for å legge musikk inn på iPod'en som kan spilles av må det gjøres fra et program (f.eks iTunes). Det er fordi den lagrer noe mer info enn bare mp3 fila, som f.eks hvilken preset den bruker, hvilken rating du har satt på fila, hvor mange ganger den er avspilt og mye mer.

Det kunne jo ikke vært enklere egentlig: Plugg i iPod > iTunes åpnes automatisk > iTunes synkroniserer alle playlists og mp3 filer til iPod > Voila! Ferdig! Trenger ikke røre maskinen engang. Dette kan du også skru av om du vil ha mer kontroll selv over hva som skal oppdateres.

Skal du legge inn andre filer som filmer, dokumenter++, så åpn opp My Computer og gå inn på disken som heter noe med iPod - Akkurat som en vanlig harddisk.

Lenke til kommentar

Lydkvaliteten er ikke dårlig på iPoden, skjønner ikke hvor folk får det fra.

iPoden HAR VUNNET testen til Stereophile.. det mest respekterte hifi-bladet som hater komprimert lyd i seg selv. Ganske stort at de sier at iPoden er meget bra!

Jeg har hatt 2 iPoder og aldri opplevd noen batteriproblemer heller, og det utover de 18 mnd noen tror batteriet varer - men batterier i en iPod er som alle batterier - de blir gradvis dårligere etter mye bruk. Men det er lett å bytte, 49$ så får du et helt nytt batteri fra ipodbattery.com

Lenke til kommentar
Sitter her med en iRiver ihp-140, og kan ikke si annet enn at jeg er utrolig fornøyd! Hva er hypen rundt designet på ipod'en, iRivers Ihp serie i sort er like fete spør du meg!

Kunne ikke vært mer enig! Har store planer om å kjøpe meg en sånn jeg og. Evt iHP120 for å spare litt gryn...

Hva betalte du og hvor kjøpte du?

Lenke til kommentar
iPoden HAR VUNNET testen til Stereophile.. det mest respekterte hifi-bladet som hater komprimert lyd i seg selv. Ganske stort at de sier at iPoden er meget bra!

Vunnet test? Hvilke spillere var med i testen? Link?

Lenke til kommentar
Satt nettop og hadde valgets kval på dette selv, valget falt i går på en iriver 20gb.

Disse eier jo ipodene, dyre i norge.

Men hvis man importere dem er kutter man prisen nesten 50 %

Har du noen eksempler på hvor du kan presse prisen så langt ned? Er det billig å kjøpe harddisk baserte mp3 spillere i f.eks thailand, vietnam, australia?... jeg har en søster som reiser rundt der nede nå...;) Er menyene like (på engelsk) i alle land, litt kjipt med en mp3 spiller som snakker &%#£¤&?@$@ til meg :roll::p .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...