Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Oppgitt og bitter - street4you talentløse?

Anbefalte innlegg

Kjøpte for et halvt år tid siden et domene gjennom qxl hos street4you. Har vært en del problemer før, men dette tar virkelig kaka.

Jeg og en del kompiser driver en slags "portal" slik at vennegjengen kan holde kontakten selv om vi er spredt over hele kloden.

Nå er plutselig siden nede, og jeg har fått mail hvor de selvfølgelig beklager og sier at de har hatt harddisk krasj på både backup(!) og hoveddiskene, resulterene i at siden vår er død og begravet. Dette er j***i kjipt med tanke på at det var byggd opp et stort bildegalleri der, reisebrev og massevis av artikler, samt at jeg har brukt sinnsykt lang tid på å sette opp siden med postnuke osv. De skriver også i mailen at det var viktig at man selv har backup av allt som ligger på siden og databaser, vel, det er ikke så enkelt å ta backup når man sitter på en sliten imac i forsvaret..

For men virker det helt sinnsvakt, har noen opplevd noe slikt tidligere? Vurderer sterkt å skifte host, men har 6måneder igjen av kontrakter.. Flere enn meg som har problemer med street4you? Er det noen som helst mulighet for at siden kanskje kommer opp igjen? De burde jo ha noen backup taper liggende? Eller er de helt amatør?

Om du har planer om å skaffe deg et domene, så tenk deg 15ganger om før du vurderer street4you.

Hilsen en oppgitt, dritlei og forbannet patriot

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. ha alltid backup

2. ha alltid backup

3. ha alltid backup

4. be til gud og haap at archive.org har indeksert siden din www.archive.org Der kan det alltids reddes noe fra

5. Be til google at de har cachet siden. S0k paa siden og redd saa mye du kan derfra.

6. Neste gang du velger host pass paa at de har ekte backuprutiner.

7. Ha alltid backup

Mvh

Simen

Lenke til kommentar

Jeg lærte leksa mi om backup i går natt. Kom hjem fra fest, og vemler opp den nye harddisken og setter igang, og før jeg vet ordet kommer både den ene og andre feilmelding deriblandt "virus in bootsector" og "kunne ikke laste opperativ system"

Så misjoneringen i denne posten er. HA UANSETT hva, hvem og når backup av det du kommer til og savne hvis det ble borte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...