Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bit Torrent og Shareaza

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg bruker Bit Torrent og Shareaza. Når jeg starter nedlasting fra Bit Torrent, starter Shareaza og jeg får opp nedlastingsvindu med div. info.

Ser ut som om det er en høy nedlastngshastighet. Alt i fra 100 til 700 kb/s. Svinger mye opp og ned.

Selv om den ligger meget høyt, går det tregt med antal MB. som blir lastet ned.

Noen ganger går den til og med tilbake. Trodde ikke dette var mulig men.

Har åpnet porter som trengs.

Er det bare meg som opplever dette, eller er det et vanlig fenomen?

Mvh

ZitizenX

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det står: Total transfer speed. Den ligger relativt høyt og svinger opp og ned, men det kommer lite med MB til maskinen. Hvis jeg laster ned fra en valig side f.eks. med 100kb/s synes jeg det går mye fortere. Virker litt rart dette her.

Lenke til kommentar

Det er helt normalt at det går tregt å laste ned filer gjennom klienter som støtter bittorrent og edonkey-protokollene. Å laste ned en fil kan ta alt fra et par dager til en hel uke, avhengig av hvor mange "sources" som er tilgjengelige. Man laster ned filen i såkalte "chunks", og disse lastes ikke nødvendigvis ned i "kronologisk" rekkefølge. Dvs. at Shareaza gjerne kan begynne å laste ned slutten av filen. Når du har lastet ned en chunk, så er det ikke uvanlig at du må vente på "din tur" igjen, hvis ikke det finnes en "ledig" kile med akkurat den chunken du trenger. Fordelen med dette er at man må dele!

Grunnen til at et par megabytes "forsvinner" er at den akutelle chunken er korrupt, og må lastes ned på nytt.

Forøvrig så skal det ikke være umlig å grave frem Jokki's Shareaza-howto :-)

Lenke til kommentar
Det står: Total transfer speed. Den ligger relativt høyt og svinger opp og ned, men det kommer lite med MB til maskinen. Hvis jeg laster ned fra en valig side f.eks. med 100kb/s synes jeg det går mye fortere. Virker litt rart dette her.

Dette høres veldig ut som hastigheten på trackeren totalt sett, og ikke hastigheten til deg. Se om du finner "DL speed" eller noe den duren.

Det er jo bare å begynne å time hvor lang tid den bruker på laste ned f.eks 20 MB. Er dette vesentlig lenger enn den hastigheten som står der så tyder dette på at du ser på en annen hastighet enn det du får ned.

Lenke til kommentar

Dette vet du helt sikkert, men måtte bare nevne..

I shareaza kan man velge å se på nedlastingshastigheten i forskjellige størrelser. Du sier at du laster ned med hastigheter på mellom 100kb/s og 700 kb/s.

8 bit er 1 byte.. Dermed er 700kb/s litt under 100kB/s - noe som betyr at du laster ned ca 1 MB på 10 sekunder.. Altså rundt 5-6 MB på et minutt med maks hastighet.

mag

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...