Gå til innhold

Hvorfor blir cola så fort tam:/?

Nikkor

Anbefalte innlegg

har man opnet en cola flaske skal man drikke den iløpet av dagen,

hvis man er får pysete til å drikke på en 1,5L på en dag, må man kjøpe en 1/2L eller 1 L

ehh, 1,5L på en dag er jo totalt flaut, rekorden min er 5 min og 14 sek:lol:

du var jo treg, jeg brukte 3,4 sec på en halvliter med vann, jeg skulle ha greid 1,5l på under 30 sec

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har man opnet en cola flaske skal man drikke den iløpet av dagen,

hvis man er får pysete til å drikke på en 1,5L på en dag, må man kjøpe en 1/2L eller 1 L

ehh, 1,5L på en dag er jo totalt flaut, rekorden min er 5 min og 14 sek:lol:

du var jo treg, jeg brukte 3,4 sec på en halvliter med vann, jeg skulle ha greid 1,5l på under 30 sec

Det tviler jeg sterkt på at du får til, det er nemlig kullsyre i Cola som gjør slik at brusen bruser når du flytter på innholdet. Hvis du skal prøve, film det da hvertfall! :wee:

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Når det er mer kullsyre igjen, enn det er luft i flaska, vil det vel balanseres etter en tid. Derfor kan man bruke fizz keper til å pumpe inn mer luft, og holde kullsyren nede i brusen ;)

Edit: Jeg er skuffet over dere. Dette er da helt elementære cola-kunnskaper!

Endret av Jonas
Lenke til kommentar

fizzkeeper'en funker bra i starten, men nå, ca 1/2 - 1år siden jeg kjøpte den leker den (!). dette er fælt! den beste måten og opbevare cola på må vere og lage en svært bøybar flaske som det er minimalt med luft i. det og lage en kork med en enveis luftventil og luftkompressor må vere det beste til vanlige flasker.

håper dette oppklarte noen av cola's store mysterium

Lenke til kommentar

noe som jeg tror også er litt lurt er og gå ut i kulda med colaen, der fyller du flaska med kald og frisk luft. (i tilleg til cola'en seff). grunnen er at kald luft er "mindre" enn varm luft, så om man tar -10*C luft inni flaska og deretter setter den i F.eks. kjøleskapet som holder en temp. på ca +5*C vil luften utvide seg litt og man vil få et lite overtrykk som forhåpentligtvis holder kullsyra nedi colaen. dette har jeg ingen bevis på at funker, og funker sikkert ikke nok til at et normalt mennesket kan merke det, men det er en teori :)

Endret av MagE
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...