Prizefighter Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 (endret) Hei og hå folkens, blir litt mas fra meg nå men jeg skal vannkjøle bare skjermkortet mitt til å begynne med, også oppgradere senere. Så jeg tenkte ganske bra utstyr til bare skjermkortet da. Men billigst mulig. Det som skal kjøles er ett Hercules 9800XT. Jeg har ett Lepont kabinett med begrenset plass så det vet jeg ikke hvordan vil gå, men jeg satser på det vil gå greit. 1 stk gpu vannblokk 1 stk pumpe 1 stk radiator 1 stk tank slanger og alt som skal til, er ikke så erfaren/god med vannkjøling så litt støtte hadde vært greit. Oppgraderer nok med flere blokker senere. Satser på overklokkingen her. Jeg må vite at alt passer, og det MÅ det også.Og ett spørsmål, hvorfor er Hydor pumpen så billig? Endret 14. mars 2004 av Chris88 Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 "bump" Hva med en Danger Den blokk med Pelt også kjøpe en hydor pumpe, en hydor burrde vel holde til gpu?.. blir ett kjekt oppsett. Men hva med slanger og alt det der, ingen som vil hjelpe meg? Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 (endret) hydoren holder lenge den. og du kommer langt med kun vannkjøling. ja og slanger: 3/8 = 10mm og 1/2 = 12mm Endret 14. mars 2004 av Diablito2k Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 hydoren holder lenge den. og du kommer langt med kun vannkjøling.ja og slanger: 3/8 = 10mm og 1/2 = 12mm kan ikke du hjelpe meg med oppsettet da, hvis jeg tar fra netconnection. Tenkte på en danger den med Pelt, også hydor pumpe og en enkel tank, hva mer? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 (endret) Og ein radiator. Blackice serien er bra. Trur du trenger 1/2 slange til det der, er ikkje sikker på hydor pumpa tho'.. Edit: Joda. Hydor pumpa blir levert med 1/2 nipler. Endret 14. mars 2004 av Satrucci_ Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 Og ein radiator. Blackice serien er bra. Trur du trenger 1/2 slange til det der, er ikkje sikker på hydor pumpa tho'.. Edit: Joda. Hydor pumpa blir levert med 1/2 nipler. For å si det enkelt, blir forvirra av dette. Kan dere ikke gi meg ett oppsett som dere er 99% sikre på passer da? Jeg kan ikke så mye med dette. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 Budsjett? Jeg tenkte å slå til med noe veldig bra til skjermkort også oppgradere til cpu og NB senere. Budsjett vil jeg bare ta som det kommer, må vite litt fra dere hvor mye det blir siden jeg ikke vet helt hva jeg vil ha, tank er vel det samme hva man tar.Vil ha det billigst mulig, og den hydor pumpa holder sikkert foreløpig. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 OK.. Skal du ha pelt no? Isåfall, har du PSU til det eller må du ha det òg? Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 (endret) OK.. Skal du ha pelt no? Isåfall, har du PSU til det eller må du ha det òg? Jeg har en 430W Antec. Vil den holde tro? btw: takk for hjelp Endret 14. mars 2004 av Chris88 Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 OK.. Skal du ha pelt no? Isåfall, har du PSU til det eller må du ha det òg? Jeg har en 430W Antec. Vil den holde tro? btw: takk for hjelp Veit ikkje.. Men her er ivertfall et oppsett: Danger Den Maze4 GPU blokk - kr 695,- eller Danger Den Maze4 GPU blokk med TEC - kr 895,- Hydor L20 II - kr 195,- HW-Labs Black Ice Extreme 2 - kr 895,- NC Bay reservoir - kr 355,- Tygon R-3603 slange. Type 1/2 6-Slangeklemmer i plast for silikon - kr 15,- stk. Alt fra netconnection. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 (endret) OK.. Skal du ha pelt no? Isåfall, har du PSU til det eller må du ha det òg? Jeg har en 430W Antec. Vil den holde tro? btw: takk for hjelp Veit ikkje.. Men her er ivertfall et oppsett: Danger Den Maze4 GPU blokk - kr 695,- eller Danger Den Maze4 GPU blokk med TEC - kr 895,- Hydor L20 II - kr 195,- HW-Labs Black Ice Extreme 2 - kr 895,- NC Bay reservoir - kr 355,- Tygon R-3603 slange. Type 1/2 6-Slangeklemmer i plast for silikon - kr 15,- stk. Alt fra netconnection. Damn, ble jo Pent over 2300 det. like greit med waterchill da?.. hm.. ikke noe vi kan kappe ned på altså? Hva har jeg bruk for når jeg bruker radiator egentlig og ikke bruk for? Har dette kabinettet bare i fullt sølv. Jeg må si jeg føler meg litt Lost her, har du tatt med alt? er du 99% sikker på at alt fungerer? fyll ut posten med bare forklaringer takk, kanskje jeg kan glemme TEC til å begynne med, men jeg vil helst ikke. Og den radiatoren har jeg behov for den? Feed me info! Endret 14. mars 2004 av Chris88 Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Du trenger egentelig ikkje den radiatoren nei. Eg tok den med med tanke på oppgradering til CPU osv. Kan vel prøve å sette opp et forslag til... Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 (endret) AC vannblokk, GPU (ATI), "twinplex" - kr 395,- Hydor Seltz L20 II vannsirkulasjonspumpe - kr 195,- AC radiator, "airplex EVO 240" - kr 485,- AC vanntank, "aquatube", Titan - kr 475 Kuriyama, slange 3/8"ID - 1/2"OD Slangeklemme, plast, Ø11.9-Ø14.3 Eventuelt: AC radiatorgrill, for "airplex EVO 240" - kr 185,- AC brakett, for "aquatube" - kr 95 / AC brakett, for "aquatube at" - kr 195,- AC korrosjonsbeskyttelse, "ACfluid" AC UV-tilsetning, "Blue/Glow Motion" Eg trur det er 2 slike du trenger til pumpa, men eg er ikkje sikker.. Om du vil tvinge prisen enda lenger ned, kan du jo gå for denne. Du kan òg spare ein del på å lage tank sjøl. Edit: Alt fra microplex. Endret 14. mars 2004 av Satrucci_ Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 Nei dette blir bare tull tror jeg, ikke bra for nybegynnere. Men takk for hjelpen, blir Waterchill til NB,vga,cpu. Dere kan nå forkaste denne tråden, MEN. [offtopic] noen som vet hvordan jeg får fjerna NB ribba på asus a7n8x deluxe hk'et? den sitter jo så godt. Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Hvis det er festeklips må du selvsagt klemme de sammen, og dra de ut. Hvis den er limt fast tror jeg du må prøve å skjære den løs? Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 15. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2004 (endret) Waterchill bestillt""" Jeg hadde ett Nforce hovedkort med en slik en, måtte ta veldig godt i, ja det er sånne festeklips, men de var ikke det eneste som holdt igjen. Var noe rødlig greier, rosa lignende var på kjernen også så jeg. Føne den kanskje? Endret 15. mars 2004 av Chris88 Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Prøv å vaske det vekk med tekninsk sprit eller isopropanol (kondensfjerner med 2-propanol @ bensinstasjon) Lykke til med waterchillsettet. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 15. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2004 Prøv å vaske det vekk med tekninsk sprit eller isopropanol (kondensfjerner med 2-propanol @ bensinstasjon) Lykke til med waterchillsettet. takk så mye, ja jeg har kondensfjerner, men jeg tenkte på det å fjerne den, på nforce 1 hk'et som ble ødelagt måtte jeg rive i ribben for å få den løs. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 15. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2004 Har ett siste spørsmål. Hva skal jeg blande AC3'en jeg har her med hvis jeg skal feste nye ram sinks på skjermkortet..? Og hvilke ram sinks når jeg får vannkjølingen..? må svares på raskt siden vannkjølingen er på vei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå