Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Bilforsikring

Anbefalte innlegg

Hvis man aldri har hatt forsikring før får man vel 20% i startbonus?

Hva er da rimelig pris for en mindre bil av str til ca 40000 og gått ca 100000 km ca 10 år gammel?

Tar jeg nettsjekkene får jeg over 10 000 kr hos if og ca 7000 kr hos Gjensidige nor. Sendte epost til ei i en rar bank som visstnok var tilknytta if likevel da, men fikk et mye bedre tilbud uten å nevne andre priser til under 5000 kr.

Hvor kan man få rimelig forsikring? Hva er triksene? Hørt at noen pruter på prisen der også..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det beste er vel å ta en ringerunde til de forskjellige selskapene. De har ganske mye å gå på når det gjelder rabatt. Ellers er tipset å sjekke merkeforsikring. De pleier å ligge et godt stykke under de vanlige selskapene.

Bare for å ta et eksempel:

Skulle forsikre min 97 Volvo s40 1,8, gått 115000, kosta 105000. Min alder: 29, bosatt Akershus.

Vesta skulle ha 13800 i året. Gjensidige ga meg et tilbud på 115000, mens Volvia Forsikring (Volvo & Renault) ga meg 9000. Alle med full kasko og 20% bonus. Ringte da tilbake til Vesta, og de kunne presse seg ned til 11000. Valgte selvfølgelig Volvia.

Det er flere ting som kan påvirke prisen; alder, bosted, medlemskap i foreninger/fagforeninger med rabattordninger og mye mer. I tillegg kan du spare noe på totalkunde i enkelte selskap (lønnskonto, lån, forsikring; gjerne fler). Så gjør skikkelig research. Ring rundt. Ikke noe vits å betale mer enn du trenger.

mvh

Pantera

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...