Flakkmeister Skrevet 23. mars 2002 Del Skrevet 23. mars 2002 Skal bygge meg ny pc nå snart. På den jeg har nå har jeg et AOpen HQ08 "BigTower", men nå er jeg usikker på om jeg skal velge et servertower på PC-en jeg skal bygge nå! Servertowerne har utmerket plass og masse bra vifteløsninger og du får sjelden varme/plassproblemer, men de er tunge og SVÆÆRE og er VELDIG upraktisk hvis du skal på lan eller ha med PC-en ett eller annet sted. Miditowerne har sånn passe med plass, greie nok viftemuligheter og de er SMÅ og LETTE og VELDIG praktisk å bære med seg i forhold til de tunge servertowerne, samt at de tar liten plass oxo. Så spørsmålet mitt er hva dere ville valgt, for jeg klarer ikke å finne ut hva som egentlig er mest praktisk :smile: _________________ Shut your noise tube Taco Human! ({{FlakkMan}}) [ Denne Melding var redigert av: Flakkman på 2002-03-24 00:59 ] Lenke til kommentar
BBC Skrevet 24. mars 2002 Del Skrevet 24. mars 2002 Hehe... "BigTower eller MidiTower." Det høres ut som de 3-4 raske spørsmålene de får i Miss Universe/Norge :smile: Over til saken; Det er vel ingen som kan bestemme for deg. Det får du gjøre selv. Det avgjørende er vel hvor mye du skal stappe inn i kabinettet? Om det er stort og tungt når du skal dra på LAN, er vel ikke så viktig hvis du må kjøpe nytt hvis du går tom for plass? Men på den andre siden høres det ikke ut som du virkelig trenger et ServerTower utover "coolt-å-ha-faktoren". Lenke til kommentar
Napoleon Skrevet 24. mars 2002 Del Skrevet 24. mars 2002 Server-tower! Server-tower! Server-tower! Server-tower! 1. De er ikke særlig tunge (Du er da vel mann?) 2. Spekket med plass! 3. Kjøling (Kan jo ha 3 komplette vannkjølings-systmer i et servertower) 4. Det er IKKE upraktisk på LAN! Comuter Description på min PC var: "Overclocked ServerTower" og det var jeg stolt over! Lenke til kommentar
msh Skrevet 24. mars 2002 Del Skrevet 24. mars 2002 Kjøp Chieftec midi,Det er faktis mer plass i den enn den du har nå.Jeg hadde samma Aopen tower som du hadde. Veldig dårlig til å kjøle både systemet og CPU. Jeg hadde System temp på 54grader og nå ligger den på 29grader. Cpu temp lå på 64grader MAX,nå ligger den på 48grader MAX. Alt dette er på grunn av at Chieftec har bra med plass til vifter. Det går ann å montere 2 vifter rett bak der Cpuen ligger,De må blåse varm luft ut. Og så er det 1 vifte i dør som suger kald luft inn. Og du kan også montere 2 vifter i fronten som suger kald luft inn. Det eneste jeg kan si til deg er at,løp å kjøp med engang. Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 24. mars 2002 Del Skrevet 24. mars 2002 Eller enda bedre (men også dyrere). Kjøp et Lian Li PC-60 USB eller PC-65 (samme som PC-60, men med sidevindu :smile: ) Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 24. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2002 Har kikka litt på Lian Li kabinettene. Er det noen andre steder enn Microplex man får kjøpt det? Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 24. mars 2002 Del Skrevet 24. mars 2002 Tror Microplex er de eneste i Norge som selger Lian Li kabinetter. De har nå fått en avtale med Lian Li, slik at de får inn ganske store partier til lavere priser enn før. Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 24. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2002 oki! Takk for alle svarene! blir nok et Lian Li kabinett :smile: Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 24. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2002 eller hva med dette? Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 24. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2002 eller dette? :smile: Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 24. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2002 eller kanskje dette her? :smile: Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 24. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2002 fa*n å mange phete kabinetter det var a! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 24. mars 2002 Del Skrevet 24. mars 2002 Hvor får jeg tak i de der du. Det der er de råeste kabinettene jeg har sett. ME WANT ONE :smile: :smile: Hehe Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 24. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2002 Hvem av dem da? det siste? :smile: Jeg "fant" alle på microplex! Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 24. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2002 hvem av disse synes dere var cewlest a? Lenke til kommentar
dessident Skrevet 24. mars 2002 Del Skrevet 24. mars 2002 Ingen av dem. De var stygge allesammen. Kjøp et Image & Shapetek tower, ruler gata. Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 24. mars 2002 Del Skrevet 24. mars 2002 Alle de dritt towerne er sugene BAD kvalitet. Billig towere med fet design suger HARDT. Cheiftec Servertower ruler gata!!!!!!!!!1 BobboZ Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 24. mars 2002 Del Skrevet 24. mars 2002 Alle de dritt towerne er sugene BAD kvalitet. Billig towere med fet design suger HARDT. Cheiftec Servertower ruler gata!!!!!!!!!1 BobboZ Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 24. mars 2002 Del Skrevet 24. mars 2002 Kjøp miditower fra shiefteck, de har gode luftemuligheter og god nokk plass! Lenke til kommentar
smalltalk Skrevet 24. mars 2002 Del Skrevet 24. mars 2002 Si dette 100 ganger før du bestemmer deg : "Hvorfor Aopen når det finnes kabinett med langt bedre finish, lavere støy og flere muligheter i tilsvarende prisklasse ?" Har selv plukket Aopen kabinett fra hverandre flere ganger og angrer ikke et sekund på overgang til f.eks. Chieftec. Finnes også andre bra alternativer men synes generelt at det ikke er vits i å kjøpe noen unødig rådyre designerkabinett. De blir fort gamle de også når produsentene plutselig endrer kabinettstandarder. Vi alle husker f.eks. ATX-overgangen - når kommer neste ? Kort sagt virker Aopens kabinett greit nok men i og med at de ikke har videreutviklet disse har andre produsenter kjørt fra Aopen. Utgått på dato - trenger sårt forbedringer og utvikling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå