lysbryter Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 (endret) Jeg har to WD 120 GB SE disker, som jeg i grunn har vært godt fornøyd med. Men nå har den ene begynt å lage litt klikkelyder i ny og ne. Programmer som bruker SMART-teknologien rapporterer ikke om noen feil, men det er jo best å være føre var, for dette tyder vel på at den begynner å slite litt? Derfor har jeg tenkt å kjøpe en ny disk, og synes Seagate Barracuda 7200.7 160 GB S-ATA virker som et fristende valg. Jeg har ingen erfaringer med S-ATA fra før. Jeg har et Abit NF7-S 2.0 hovedkort. Jeg bruker Preacher-biosen, og tenker på å installere 1.0.0.281 sata-driverne (mer om dette på ambmb's forum. Noen som kjenner til noen potensielle konflikter? Det er bare å plugge i disken og installere driverne når Windows har startet, så vil den fungere lett? (selvsagt forutsatt at alle BIOS-innstillinger er riktige) Edit: Jeg har hørt noe om korrupt data ved bruk av S-ATA på NF7-S 2.0, derfor er jeg spør... Noe annet: Vil denne disken eller min WD 120Gb SE disk gjøre seg best som systemdisk? (jeg vil uansett disk ha en mindre systempartisjon, så det er ytelse, ikke plass, som er poenget) Endret 14. mars 2004 av lysbryter Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 15. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2004 Når jeg kjører HDD Health i bakgrunnen, får jeg innimellom følgende beskjed: "Warning. Attribute Seek Error Rate changes from 200 to 100". Ikke aner jeg hva det betyr, men er det en bekreftelse på at disken ikke er helt på topp? Ellers, noen innvendinger på det jeg har spurt om tidligere? Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 (endret) rare lyder er ofte tegn på at ting bør bytte ja... WD disken egner seg nok best som OS disk har enkli ikke svar på noe av det andre... Endret 15. mars 2004 av harald_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå