Gå til innhold

vifte på 3v =) med batterier :)

ballemann

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I den batteriholderen der er batteriene, etter all sansynlighet, koblet i serie. Det vil si at Volten dobbles med to batterier. Hadde de vært koblet i paralell så hadde de vart dobbelt så lenge!

Tror nemilg ikke viftene ville gått rundt på kun 1,5V.

Lenke til kommentar

tjaaaa, jeg vet faktisk ikke :roll: jeg bare fant en vifte i skoffen min med en rød ledning ig en svart. og så på skolen (fredagen) hadde vi nami, der skulle vi koble et kretskort med forskjellige LED's og da måtte vi bruke den hvite batteriholdersaken. Så siden jeg hadde en vifte med en rød og en svart ledning, så tok jeg med meg en slik, så abre testet jeg rød mot rød og svart mot svart, og så gikk den :) men den kjøler nesten ingenting da :no: *kjøpe en delta og prøve*

mvh BalleMann

Lenke til kommentar

2*1.5V batterier i serie blir 3V, mens 2*1.5V i paralell har rundt det dobbelte av levetid!

Men det er en like så enkel måte å skaffe seg en lydløs vifte på da...

Sett at du har flere vifter i kabinettet ditt kan du koble dem i serie fra en drevkontakt og minske spennigen på hver måte på den måten! Så slipper du å bytte batterier hele tiden!

Lenke til kommentar
Har alltid trodd at de fleste vifter hadde problemer med å kjøre på rundt 5V, og her er en på 1,5V? Går den rundt i det hele tatt? :dontgetit:

en 80mm delta går på 4V det har jeg og aleks_r finni ut

Den går ja, men starter den. Mange som sier at delta er noe dritt fordi de ikke starter på 5V.

Lenke til kommentar
Har alltid trodd at de fleste vifter hadde problemer med å kjøre på rundt 5V, og her er en på 1,5V? Går den rundt i det hele tatt? :dontgetit:

en 80mm delta går på 4V det har jeg og aleks_r finni ut

Deltavifter er det absolutte unntak. Men de må jo nesten gå på den volten ellers så må man jo bruke hørselsvern.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...