erot71 Skrevet 29. oktober 2001 Del Skrevet 29. oktober 2001 Hei, av dere... Jeg har byttet hovedkort og cpu. Hadde før et abit KT/-raid, har nå byttet til KT7A og en amd xp1600+ 1,4 ghz 266 mhz cpu. Har altså kun byttet dette, bruker fortsatt samme harddisker etc. Dermed ligger alle prog. fra før på hardisken...blir det da noen konflikter ? Når jeg går på system og egenskaper ser jeg følgende : Under andre enheter: gult ? og dette, ECP skriverport gult ? og dette, PCI Univeral Serial Bus Og under systemenheter: gult ! og dette, PCI ISA BRIGDE Hva er galt ? Hva skal jeg gjøre ? Noen som kan hjelpe meg ? Et spr. til kan jeg bruken den cup som jeg har nevnt over i et KT7-raid hovedkort eller må jeg ha KT7a ? Lenke til kommentar
Colin Skrevet 30. oktober 2001 Del Skrevet 30. oktober 2001 Et godt tips når man bytter hovedkort er å installere Windows fra bunnen av. På den måten sørger man for at alle systemenhetene kommer inn på riktig måte. I øyeblikket prøver den å finne delene dine på et system den er vant til. Så lenge den ikke finner systemet ordentlig, klarer den heller ikke å finne andre deler ordentlig. Mitt tips: legg inn Windows på nytt. Pål Lenke til kommentar
bigcape Skrevet 30. oktober 2001 Del Skrevet 30. oktober 2001 Prøv å legge inn VIA 4in1 drivere på nytt i siste versjon. De finner du her http://www.viaarena.com/?PageID=2. Dette vil normalt føre til at op.sys installerer drivere til hovedkortet på nytt og er du heldig blir dette da ordnet. Lenke til kommentar
erot71 Skrevet 30. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2001 ok, flott, takk for svar ! Prøver 4 in 1, hvis det ikke går, legger jeg inn windows på nytt, Uff... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå