jojo1717 Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Jeg har kjøpt i går en kabinett for harddisk (merke er noko ukjent, men det står "IEEE 1394, Extarnel Case" noe slikt, har denne oppe og kan ikke huske eksakt navnet). Denne er dritt-kabinett. Ingen av ulike harddisker jeg koblet til, får det opp på PC'en, bare noen av dem får jeg opp at det er kontakt med kabinetten, men ingen harddisk kommer frem. Når jeg har ingen koblet i denne, får det også samme meldingen at PC har koblet til kabinetten. Altså en dritt kabinett med andre ord og skal levere den tilbake på mandag! Etter å ha lest flere poster ang. kabinett for harddisk, og det er nesten bare trøbler med dem i følge de fleste poster jeg leser. Altså mitt spørsmål er: Er ingen kabinett for harddisk pålitelige for oss forbrukere??? Er det noen kabinett de kan absolutt anbefale på det varmeste??? (Har lest også i et datablad eller et annet sted at det er foreløpig ingen gode nok pr. i dag, stemmer det?) jojo1717 Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=9&GrpID=9&s=pl Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 (endret) Det ville kanskje hjulpet dersom du hadde opplyst om hva slags OS du kjører. Jeg har 3 ulike kabinett, og de virker med alt fra Fujitsu, Seagate og Maxtor til svingamle Quantum fireball-disker. Men kobler du FW på USB2-porten så kan det jo fort bli dyrt Og - det hjelper fint lite å skrive "denne er noe dritt" når du ikke engang husker navnet på produktet. Endret 14. mars 2004 av Slettet-10579 Lenke til kommentar
jojo1717 Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 Det ville kanskje hjulpet dersom du hadde opplyst om hva slags OS du kjører. Jeg har 3 ulike kabinett, og de virker med alt fra Fujitsu, Seagate og Maxtor til svingamle Quantum fireball-disker. Ja jeg måtte gidde å gå opp til stua og hente ned esken. Det står "IDE External Case, 3,5", IEEE 1394" Det står øvest og på 2 av sidene. Produsert av China (kina), jaja, det solgte i hvertfall en butikk.. OS er ihvertfall en av XP-variant og det skal ikke være noe problem, vet jeg. De følgende harddiskene jeg brukte er: WD 80 GB, Quantum 6,4 GB og Quantum 5,1 GB. Jokab; Det med Emagic harddisk-kabinett har jeg også lest i forum. Noen skrev "lotto-sjans for å få det til å fungere". Serpensis; Hvilke kabinetter har du når dine fungerer fint?? jojo1717 Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Da har jeg vunnet i lotto siden min ungerer utmerket. Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Jeg også! Har en maxtor 120gb sammen med det kabinettet som ble anbefalt fra komplett og det funker på uttallige maskiner her i bygget, på forskjellige oprativsystemer. Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 kjøpte emagic kabinettet fra komplett og er kjempe fornøyd. har en samsung 160gb i den og virker fint. eneste er at vifta inni ikke kjøler så godt og bråker litt. du kan no lese artikkelen dinside skrev om emagic. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Har en Emagic her hjemme som det aldri har vært noe problem med, og dessuten solgt en del slike på jobben. Ikke hørt noe negativt om de ennå. Tror neppe de er noe dårligere enn noe annet.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Det ville kanskje hjulpet dersom du hadde opplyst om hva slags OS du kjører. Jeg har 3 ulike kabinett, og de virker med alt fra Fujitsu, Seagate og Maxtor til svingamle Quantum fireball-disker. Ja jeg måtte gidde å gå opp til stua og hente ned esken. Det står "IDE External Case, 3,5", IEEE 1394" Det står øvest og på 2 av sidene. Produsert av China (kina), jaja, det solgte i hvertfall en butikk.. OS er ihvertfall en av XP-variant og det skal ikke være noe problem, vet jeg. De følgende harddiskene jeg brukte er: WD 80 GB, Quantum 6,4 GB og Quantum 5,1 GB. Jokab; Det med Emagic harddisk-kabinett har jeg også lest i forum. Noen skrev "lotto-sjans for å få det til å fungere". Serpensis; Hvilke kabinetter har du når dine fungerer fint?? jojo1717 Jeg bruker 1 E-magic for 2.5"-disk, 1 E-magic for 3.5"-disk og et HighPoint for ytterligere en 3.5"-disk. Og alle fungerer utmerket. Lenke til kommentar
jojo1717 Skrevet 16. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2004 Jeg bruker 1 E-magic for 2.5"-disk, 1 E-magic for 3.5"-disk og et HighPoint for ytterligere en 3.5"-disk. Og alle fungerer utmerket. Har bestilt Emagic fra komplett. Den er på postkontoret mitt nå og er klar til avhenting i morgen. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Jeg bruker 1 E-magic for 2.5"-disk, 1 E-magic for 3.5"-disk og et HighPoint for ytterligere en 3.5"-disk. Og alle fungerer utmerket. hvorfor så mange, er vell bare vits med en 3,5" hd-kabinett, kan jo bare ta ut den som sitter i og bytte av og til... sløsing av penger kansje?? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Jeg bruker 1 E-magic for 2.5"-disk, 1 E-magic for 3.5"-disk og et HighPoint for ytterligere en 3.5"-disk. Og alle fungerer utmerket. hvorfor så mange, er vell bare vits med en 3,5" hd-kabinett, kan jo bare ta ut den som sitter i og bytte av og til... sløsing av penger kansje?? Kanskje, bare KANSKJE, har jeg behov for slike til mer enn EN maskin? Og, wtf har det med topic å gjøre? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Jeg har e-magic 5.25" kabinett usb2/firewire og firewire delen suger vilt (ustabilt tilkobling og lav overføringshastighet)., funker bra på usb2 dog. har 2 andre lignende kabinetter og begge de funker utmerket. Kan spesielt anbefale MAG snowbox kabinetter. Selges av www.microplex.no og www.mpx.no (mitt er av typen 5.25" med firewire og usb 2 kjøpt hos mpx). Lenke til kommentar
jojo1717 Skrevet 17. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2004 Nå fungerer denne Emagic som forventet!! Takk alle sammen! jojo1717 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå