Gå til innhold

Overklokkings problemer

Oseantic

Anbefalte innlegg

Når jeg klokker min 2.6c opp til 3ghz (fsb på 225), hopper min 1024twinx3200LL corsair ned til 316mhz fra 400mhz.

Har skifet ram timings til 2-3-3-6,har ikke rørt noe på spenningene,og multiplier er låst på cpu.

Har prøvd å sette ramen på 400mhz manuelt på mitt asusp4C800-e deluxe,men da booter ikke pc'en

Hvordan får jeg til at ramen kjører 400mhz eller høyere og hvorfor klokker den ned?

Takker seff får svar! :thumbs::w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel fordi din ram ikke klarer den hastigheten, når du kjører ram synkront med cpu og kjører på en fsb på 225 vil det si at rammen da må kjøre på 450mhz, dette klarer den åpenbart iikke og dermed blir den klokket ned og kjører usynkront med cpu.

Lenke til kommentar
Det er vel fordi din ram ikke klarer den hastigheten, når du kjører ram synkront med cpu og kjører på en fsb på 225 vil det si at rammen da må kjøre på 450mhz, dette klarer den åpenbart iikke og dermed blir den klokket  ned og kjører usynkront med cpu.

Noen måtte å la ramen til å ikke kjøre synkront med cpu?

På hardware.no bruker dem samme ram(bare 512) som meg på et asusp4c800-e deluxe(tester av hk) og der får dem klokka den mye mer.

edit:også på 215fsb :blush: , trude jeg hadde kjøpt bra ram :mad:

Endret av Oseantic
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...