Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Canal Digital..

Anbefalte innlegg

Hallo hallo..

Her sitter jeg og "guffer" på min 512/128 linje og gleder meg som en onge til Canal Digital har fått opp den nye plattformen...

Men i går fikk jeg et brev jeg reagerte sterkt på; Det står at hvis man opplever problemer med det nye modemet pga gammelt nett skal man kontakte Canal Digital og få tilsendt en tekniker som fixer det for en "gunstig-pris"!

Skal liksom vi betale for at Canal Digital oppgraderer? Dette er jo skamløst!

Vi som kunder skal da vel ikke betale for en oppgradering vi ikke har bedt om (til tross for at den er velkommen)?!

Nei nei nei :no:

Noen som kan gi meg et godt svar på hvorfor det har blit slik? (Wabby?)

Endret av Stikk-kont@kten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ville gjort følgende.

Bestillt tekinker, venta på regningen og ikke betalt(og gi dem beskjed om at det er deres oppgave å vedlikeholde nettet...). Vil de krangle er veien kort til Tv2 hjelper deg;)

ta kontakt med forbrukerrådet før du gjør dette.

Lenke til kommentar

En av årsakene til dette er at enkelte har gjort en del småpatenter internt på sine nett for å få Kabel-Tv der de ønsker å ha det.

Og som en del av kontrakten så er det kun CanalDigital sine folk og autoriserte elektrikere som får lov til å gjøre noe på anlegget.

En annen ting er at iflg kontrakt lover CanalDigital at signalet skal være bra opp til 2 kontakter. Ved flere kontakter trenger kunden muligenes en signalforsterker, men dette kan variere litt fra område til område.

Ved slike tilfeller kan kunden risikere å bli fakturert.

Andre ting som kan være årsaken til at tekn må ut er at signalstyrken er enten for svak eller for sterk inn i huset og da må justeres, ved slike tilfeller blir kunden ikke belastet.

Lenke til kommentar

En liten bump, men jeg har fått en del PM og slik på hva som er med hastigheter og hva som skjer, har idag fått en melding om hastighetene som kommer, eksisternede kunde vil bli justert automatisk (ingen ny binding).

ALTERNATIV 1 (MINI): 75/75 KB/S

ALTERNATIV 2 (MIDI):  750/150 KB/S

ALTERNATIV 3 (MAXI):  1250/250 KB/S

ALTERNATIV 4 (MEGA):  3100/550 KB/S

DET KAN OGSÅ BESTILLES LIK HASTIGHET BEGGE VEIER (SYMMETRISK)

EKS. 750/750 KB/S, 1250/1250 KB/S, 3100/3100 KB/S MOT ET TILLEGG PÅ KR. 97

Jeg vil ikke nevne priser da noen vil tolke dette som reklame. Dere som spørr er jo alt kunder så dere vet jo hva dere betaler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...