ob1 Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 (endret) Skulle ønske jeg kunne starte en poll på dette, men pytt pytt... Er det mange der ute som kjører Windows med en normal bruker til daglig på sin egen PC hjemme? (Dvs. bare medlemskap i "users"/"brukere", ikke "power users"/"priveligerte brukere" eller "administrators"/"administratorer") Det er jo en kjent sak at mange viruser forutsetter at brukeren som er innlogget har administrator-rettigheter for å virke. Det vil jo da (iallefall i teorien) hjelpe betraktelig å kjøre som normal bruker i det daglige. Er det mange som gjør dette? Er det mange som har prøvd og gitt opp? Eller gir folk stor sett f***? Selv sitter jeg med en halt vanlig brukerkonto og bortsett fra noen 3-parts programvare som ikke skjønner helt hva som skjer, så går dette veldig bra. Jeg er spent å se hva majoriteten svarer. Endret 14. mars 2004 av ob1 Lenke til kommentar
TCi Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Kjører med Administrator rettigheter. Til mitt bruk så må jeg ha Administrator rettigheter. Har antivirus program og brannmur. Har bare vært infisert av virus en gang. Da ble alle jpg filene mine slettet. Etter den episoden har jeg alltid oppdatert antivirus programmet så ofte som mulig. Og siden jeg er koblet til nettet hele tiden er brannmur et must.. Lenke til kommentar
DieBert Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Jeg kjører foreløpig med en bruker som har administrative rettigheter til vanlig. Jeg har begynt å bruke "Kjør-som"/runas mer og mer og regner med å tilbakestille rettighetene til standardbrukeren min etterhvert. Kona har eget brukernavn med vanlige rettigheter, og det har spart meg for en del trøbbel og virus-jakt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå