omar666 Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 (endret) Jeg har kjøpt meg en amd xp-m 2400+. jeg har et problem med hastigheten, når jeg pakker den inn i maskina kjører den bare på 800hmz, men hvis jeg forsøker å endre fpb slik at den skal kjøre på 2gmz så vill ikke windows boote hvis jeg setter den til å kjøre over 1ghz, den skal jo kjøre på 1.8 eller 2 ghz standar......., jeg har et DFI Lanparty NFII ULTRA, så det er ikke hk det er noe galt med, har satt rammen til å kjøre på 333mhz (pc2700), men i bios st\r det at busshastighet er 133mhz, blir dette riktig, den skal jo kjøre på 266mhz, men da lurer jeg på om det er riktig likevell siden 133*2 er jo 266, så om det er noen ddr funksjon på fsb også, men kan noen poste cpu specs?, 1. busshastighet 2. mulitpiler . volt o.l bare for å være på den sikre siden. Endret 14. mars 2004 av omar666 Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 (endret) Prøv 166 X 11 @ 1,65V... Burde kunne få ca. 200 X11 @1,7V Kjør minnet synkront (ihvertfall ikke høgere til du kommer igang) og "By Spd" ... Edit: Eller minnet: 2,5 3 3 8 (ihvertfall ikke "lavere" til du kommer igang) Endret 14. mars 2004 av sveinsel Lenke til kommentar
omar666 Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 funker fortsatt ikke. jeg forsøkte å resete cmos, og gikk da inn i bios, og da sto den på 1833mhz, når jeg da skulle save and exit så ville den ikke boote, eller den starter men etter 5 sek så slår den seg av. , men etterpå så resetta jeg cmos igen, men da ble den satt til 800mhz igen. kan cpu være herpa, satte på kjøler litt feil første gangen...... men nå står den på riktig. pc virker kun når cpu er satt til 800mhz,,,.... Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Dette med at den slår seg av etter noen sek. gir meg assiasjoner til at CPU- viften ikke er koblet til riktig kontakt (eller roterer eller virker)... Se User`s Manual om det... Prøv også å bytte på ram-modulene,.. prøv en og en. (Og ikke for gode timings som nevnt før).. Lenke til kommentar
omar666 Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 nix, funker fortsatt ikke. jeg klarer å b00te med 1.83ghz, men da kommer det opp feil under lasting av operativsystem, men hvis jeg klokker den ned til 800mhz igen så funker det normalt Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 (endret) Desse M (mobile CPU) har noe automatikk som "girer" dem ned når de ikke er belastet. Ikke vet jeg, men mulig denne funksjonen spiller et puss? Sett "allt" på Auto eller Default og kjør noen tester... kanskje den "girer" opp under belastnng. Hvis ikke Vcore har auto så sett den til 1,65V (så den har noe å leve av)... Råtips La oss få høre hvis du kommer fram til noe... Endret 14. mars 2004 av sveinsel Lenke til kommentar
omar666 Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 her tror jeg du tar feil, det skal isåfall gå an å disable denne funksjonen. amd xp-m skal jo være meget gode overklokkere, vet av mange som ikke har hatt noen slike problemer med de og har klokket de langt..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå