Gå til innhold

trenger flere?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
uuh.. er litt usikker på hva du er ute etter her...  tips til vannkjøling av PSU og RAM?

nei jeg vil han hoder til og kjøle ram og psu og det er tips og prosjeter om det i overklokking.no :dribble:

Du vil vannkjøle minnebrikkene?

Edit:

Er det noe sånt du er ute etter?

ddra1c.jpg

Eller

crcu01e1.jpg

Endret av BeFs
Lenke til kommentar
uuh.. er litt usikker på hva du er ute etter her...  tips til vannkjøling av PSU og RAM?

nei jeg vil han hoder til og kjøle ram og psu og det er tips og prosjeter om det i overklokking.no :dribble:

Du vil vannkjøle minnebrikkene?

Edit:

Er det noe sånt du er ute etter?

ddra1c.jpg

Eller

crcu01e1.jpg

ja det er kult, hvor mye lyd lager dem :ermm: og hvor skal man kjøpe det.

jeg trenger hoder til den skal ha vifte fri pc

i musikk må ikke pc bråke vet dere :green:

Endret av hotstian
Lenke til kommentar

Vel den dagen minnebrikken begynner å lage lyd blir jeg trist hehehe, jeg har de cooler master brikkene på skjermkortet mitt, funker kjempefint!! Til å kjøle det minnet iaf, DDR minnet på hovedkortet mitt lager veldig lite varme når jeg kjenner på de, etter en rundt DC eller noe..

Edit: PSU: jeg har en 360 W chieftech, tok å skrudde på bare den eneste jeg hører er en svak BZZT lyd, vifta er knall lydløs, det enkleste du kan gjøre er å stappe en entermax vifte, eller sette vifta som står der inne på 5 eller 7 volt (sjekk at den takler spenningene)

Magne-

Endret av pc^2004
Lenke til kommentar
Vel den dagen minnebrikken begynner å lage lyd blir jeg trist hehehe, jeg har de cooler master brikkene på skjermkortet mitt, funker kjempefint!! Til å kjøle det minnet iaf, DDR minnet på hovedkortet mitt lager veldig lite varme når jeg kjenner på de, etter en rundt DC eller noe..

Magne-

trenger jeg ikke kab vifter vis ram ikke lager varme,ps må jeg klokke ned vis jeg fjerner viftene.

---stian--- :love:

Lenke til kommentar

ja, da må du lage ditt eget system, du kan se på dette:

Primitiv

Du tar å kliner koperrør over diskene og rundt disk bayen klin på epoxy, dette skal funke fett. Ta deg en tyr på maxbo/biltema og kjøp noe kopper rør. i riktig dimm. på nipler/rør (10mm er standard på de kablene man bruker, du kan feste slangen til kopper rørene ved å vaske dem med noe sprit, og så kline på silikon, og så dra på slangen, med 2 slangeklemmer rundt.

Edit:

trenger jeg ikke kab vifter vis ram ikke lager varme,ps må jeg klokke ned vis jeg fjerner viftene.

du trenger ikke underklokke, men du kan jo sjekke tempraturer underveis, prøv å kjør diverse cpu, skjermkort, minne stressende tester, deretter så ser du på tempratur på de diverse tinga, og diskene.. sjekk temp på diskene, kjør også noen tester med de, eller bare kopier noen filmer :D

edit 2, harddisker blir veldig varme viss du ikke har noe som flytter luften ut av kabinettet, en vifte bør du uansett ha, en 19 DB papst eller noe bør ikke ta skade for hørsern din :)

Magne-

Endret av pc^2004
Lenke til kommentar
ja, da må du lage ditt eget system, du kan se på dette:

Primitiv

Du tar å kliner koperrør over diskene og rundt disk bayen klin på epoxy, dette skal funke fett. Ta deg en tyr på maxbo/biltema og kjøp noe kopper rør. i riktig dimm. på nipler/rør (10mm er standard på de kablene man bruker, du kan feste slangen til kopper rørene ved å vaske dem med noe sprit, og så kline på silikon, og så dra på slangen, med 2 slangeklemmer rundt.

Edit:

du trenger ikke underklokke, men du kan jo sjekke tempraturer underveis, prøv å kjør diverse cpu, skjermkort, minne stressende tester, deretter så ser du på tempratur på de diverse tinga, og diskene.. sjekk temp på diskene, kjør også noen tester med de, eller bare kopier noen filmer :D

edit 2, harddisker blir veldig varme viss du ikke har noe som flytter luften ut av kabinettet, en vifte bør du uansett ha, en 19 DB papst eller noe bør ikke ta skade for hørsern din :)

Magne-

ok jeg støydemper litt til 15db og vips :thumbs:

takk for tipset det går fint med vann disk og og kjører kab viften rett ved siden av diskene mine

| = viften - og _=disk

eks

|-_

|-

Endret av hotstian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...