Gå til innhold

Trenger en drivere for å ha S-ATA eller RAID?

Blib

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe meg 2 S-ATA-disker snart, og da tenker jeg også på å kanskje kjøre dem i RAID. Trenger jeg å ha hovedkortdriverene installert da eller andre drivere? Har nemlig det problemet at hvis hovedkortdriverene er installert kan jeg ikke boote frem til skrivebordet. Akkurat når den logger inn brukeren min blir skjermen svart.

A7N8X Deluxe er hovedkortet :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har så absolutt ingen anelse hva det er du snakker om dessverre. Lyst til å forklare meg?

Fint når problemer løser seg ;)

- så til hva jeg mente: når man installerer windows får du valget å legge inn hovedkortets egne drivere ( det obligatoriske f6 - nemlig driverne for Sil 3112A-kontrolleren i ditt tilfelle ), og det første man gjør etter os'et er påplass er å legge inn resten av produsentens hk-drivere.

Derfor litt merkelig både problemet du meldte, og kommentaren din nå tilslutt :ermm: mulig en side ved saken som ikke kommer klart fram/ missforståelse ?

Lenke til kommentar

Heh, det er bare det at jeg aldri har hørt om de driverene du nevner. Kan ikke huske å ha installert dem. F6? Aldri rørt. Men så har jeg jo aldri hatt S-ATA-disker enda, er det kanskje da man trykker F6?

Og kommentaren min var fordi jeg hadde fått svar på at man ja trengte drivere for å bruke S-ATA-disker og at man "stiller inn" RAID i BIOS et sted :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...