Gå til innhold

Prescott 2.4 GHZ VS Intel P4 3GHZ

Windoge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er ingen tvil: NW 3.0 GHz er bedre enn prescott på samme klokkefrekvens. Og det betyr igjen at NW 3.0 GHz knuser prescott 2.4 GHz, både på grunn av svakhetene til prescott på så lav klokkefrekvens og på grunn av at NW 3.0 GHz har 800 MHz FSB mens denne prescotten bare har 533 MHz FSB.

Og så har vi jo HT, da. NW har, prescott har ikke.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Etter det jeg har lest er også en 4GHz NW på høyde med Prescott på samme hastighet... blir kanskje annerledes med socket T

Tviler på det. :roll:

Det er rundt 3,6/3,7Ghz at Prescott løper fra NW i ytelse. Og det er bare de lave Prescott CPUene som ikke har HT og 800Mhz FSB.

Ser ikke at ytelses forholdet vil forandre seg når de går over på socket T.

Intel® Pentium® 4 processors built on the 90-nm process retain the multitasking capabilities of Hyper-Threading (HT) Technology, and include new features such as enhanced Intel® NetBurst? microarchitecture, a larger, 1 MB Level 2 (L2) cache and 13 new instructions.

http://www.intel.com/pressroom/archive/rel...0040202comp.htm

Endret av Macfan
Lenke til kommentar
Etter det jeg har lest er også en 4GHz NW på høyde med Prescott på samme hastighet... blir kanskje annerledes med socket T

Tviler på det. :roll:

Det er rundt 3,6/3,7Ghz at Prescott løper fra NW i ytelse. Og det er bare de lave Prescott CPUene som ikke har HT og 800Mhz FSB.

Ser ikke at ytelses forholdet vil forandre seg når de går over på socket T.

Det var bare en test jeg leste, med begge klokket på 4GHz, men men... kan være den er feil ;)

Lenke til kommentar
Dette er ingen tvil: NW 3.0 GHz er bedre enn prescott på samme klokkefrekvens. Og det betyr igjen at NW 3.0 GHz knuser prescott 2.4 GHz, både på grunn av svakhetene til prescott på så lav klokkefrekvens og på grunn av at NW 3.0 GHz har 800 MHz FSB mens denne prescotten bare har 533 MHz FSB.

Og så har vi jo HT, da. NW har, prescott har ikke.

Prescott 2.4 er vel den eneste som ikke har ht da vel...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...