Gå til innhold

Bilspill!

Anbefalte innlegg

Har plutselig finni ut at jeg skal ha meg ratt og pedaler og kose meg med et bilspill. Men hvilket? Det bør være realistisk.

Jeg har så langt prøvd demoene på Master Rallye, Colin McRae, Rally Masters og Rally Championship Xtreme. Synes de er relativt like, men RCX er det som har falt best i smak så langt. Det jeg lurer på; hvilket av spillene har størst muligheter/utvalg i online-racing?

Tar samtidig i mot tips på ratt/pedaler

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joa, GP3 er vel ikke noe for meg. Vil ha "rally", eller i hvertfall noe annet enn rein bane-plankekjøring.

Har testa noen demoer, Rally Masters og Rally Trophy var begge bra. RCX prøvde jeg og, men der har jeg et problem at det hakker innimellom. Og da blir det vanskelig å styre en bil i 150 km/t.

Men fortsatt; Master Rallye er sålangt best.

Kan vel kjøpe meg Colin 2 også, det er jo så billig uansett.

Men vet dere hvilke spill det er lettest å finne konkurrenter på nett med?

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-25 00:26, tja||anal skrev:

Quote:

On 2002-03-24 21:47, Mulch skrev:

Colin McRae Rally 2 er absolutt å anbefale. Definitivt det beste rallyspillet til PC.

...som du har prøvd ja? Tviler på at du har prøvd RCX!?

RCX kommer ikke engang i nærheten av kvaliteten på CMR2! :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Joa, GP3 er vel ikke noe for meg. Vil ha "rally", eller i hvertfall noe annet enn rein bane-plankekjøring.

Bane-plankekjøring?!?

Nå tar du vel litt hardt i. Det er ikke noe som er vanskligere enn det å kjøre på bane. Rally er kjempeartig å kjøre det, men er som søndagskjøring å regne i forhold til Formel 1 spill og Toca/stardard biler på asfaltbaner. Kjører selv alle sjangere: Colin McRae2, F1 2001, STCC2, Nascar Racing 2002.

Venter i spenning på de nye utgivelsene i mai/juni: F1 2002, GP4, Colin McRae3, Toca Race Driver. Snakk om julaften når disse er i postkassa.

Ratt?: Jeg vill valgt et Force Feedback ratt. I allefall hvis du ikke snur på krona. Det er 2 modeller som etter mitt synspunkt er aktuelle som selges her i landet:

Logitech MOMO force: Koster rundt kr 2000,-. Beste pedalene som noengang er laget. Ekte lær på rattet gir kjempeekte følelse.

Thrustmaster Force Feedback: Koster rundet 1000 lappen. Fungerer like bra som MOMO rattet. Litt mere plastikk, men hvis man ikke har tenkt å bruke kr 2000,- så er dette likevel veldig mye ratt for pengene.

mvh

Jan Arve

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg har MS med ffb. Den er meget viktig i banekjøring! Du kan kjenne på rattet med en gang du er borti curbsen. Det som er viktig er å justere ffb slik at det ikke blir en kamp å kjøre, det du er ute etter med ffb er en tilbakemelding på hvor du er på banen, ikke altid så lett å se fra cocpit.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-14 19:48, Gorthaur skrev:

Venter bare på neste Toca spillet jeg! DET blir bra det :wink:

Samme her + Colin Mcrea 3 selvsagt :smile:

Menst man venter kan man alltids sjekke ut F1 2002/V8 Challenge/Le Mans24Hours og Grand Prix 4 som er relativt nye spill der ute :wink:

Ellers vil eg også få sakt at eg likte Rally Championship Xtreme bedre en Colin Mcrea 2.

1nsane er også absolut et spill å anbefale,med capture the flag mode i multiplayer er det så absolut morro!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-03-25 14:38, BoardkilL skrev:

Quote:

On 2002-03-25 00:26, tja||anal skrev:

Quote:

On 2002-03-24 21:47, Mulch skrev:

Colin McRae Rally 2 er absolutt å anbefale. Definitivt det beste rallyspillet til PC.

...som du har prøvd ja? Tviler på at du har prøvd RCX!?

RCX kommer ikke engang i nærheten av kvaliteten på CMR2! :smile:

Jeg har prøvd både RCX og CMR2, og CMR2 er desidert best! det er helt ekstrem feeling! har man force feedback så er det helt sykt! RCX funka ikke serlig bra med feedback. kjedelig kameravinkel også..

[ Denne Melding var redigert av: kjerts på 2002-06-17 10:11 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...