Gå til innhold

laptop-skjerm på valig pc?

hox

Anbefalte innlegg

Har en defekt laptop, men med fullt fungerende skjerm, skrudde denne fra hverandre, å så at skjermen har 3 "plugger" om går ned i hk, ene antar jeg er strøm, og andre er signaler, den siste har to ledere kun, så jeg antar denne er av/på el. lign. Det er en compaq 14" skjerm.

Det jeg da ville forsøke, var å koble denne til en vanlig pc, noen av dere som har peiling på om det finnes et slags adapter til dette? eller om at det går ann å lage et slikt?

Er det overhodet mulig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en defekt laptop, men med fullt fungerende skjerm, skrudde denne fra hverandre, å så at skjermen har 3 "plugger" om går ned i hk, ene antar jeg er strøm, og andre er signaler, den siste har to ledere kun, så jeg antar denne er av/på el. lign. Det er en compaq 14" skjerm.

Det jeg da ville forsøke, var å koble denne til en vanlig pc, noen av dere som har peiling på om det finnes et slags adapter til dette? eller om at det går ann å lage et slikt?

Er det overhodet mulig?

Det er nok mulig ja, så en fyr på www.mini-itx.com som lagde en "koffertPC" med LCD skjerm ok det hele. Han måtte modifisere PSUen for å få strøm til LCD skjermen. Hvordan han gjorde det vet ikke jeg, men det er vel verdt sjekke www.mini-itx.com og da spesielt denne linken

Mvh

Raimo

Lenke til kommentar

Takker for tipset :thumbs:

Mail er nå sendt til han som lagde boksen! Spurte om hvordan han hadde løst dette problemet, så er det bare å vente på svar. Men det kan jo ta sin tid, så om det er noen andre som har forslag/ideer til hva som kan gjøres -> gi beskjed :thumbup:

Lenke til kommentar
Er det noen vits å prøve, nei.

Hvorfor det? Er temmelig usakelig å bare si at det ikke er mulig, uten å komme med begrunnelse :roll:

Jeg har vel ikke sagt det ikke var mulig. Jeg sa at alt var mulig.

Det er forskjell på hva som er mulig og hva som er vits i å gjennomføre.

Lenke til kommentar
Det er forskjell på hva som er mulig og hva som er vits i å gjennomføre.

Hvorfor er det ikke vits å gjennomføre. Jeg har opplevelsen av å se en lcd skjerm som er 0,5 cm tykk tilovers enda :cool:

Prosjektet er ment til å være i en båt. Da minitx hovedkort blir fellt inn i et skal o.l. og laptop skjermen (forhåpentligvis) skal fungere som kartplotter + div.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...