hox Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Har en defekt laptop, men med fullt fungerende skjerm, skrudde denne fra hverandre, å så at skjermen har 3 "plugger" om går ned i hk, ene antar jeg er strøm, og andre er signaler, den siste har to ledere kun, så jeg antar denne er av/på el. lign. Det er en compaq 14" skjerm. Det jeg da ville forsøke, var å koble denne til en vanlig pc, noen av dere som har peiling på om det finnes et slags adapter til dette? eller om at det går ann å lage et slikt? Er det overhodet mulig? Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Alt er mulig. Er det noen vits å prøve, nei. Lenke til kommentar
hox Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 Er det noen vits å prøve, nei. Hvorfor det? Er temmelig usakelig å bare si at det ikke er mulig, uten å komme med begrunnelse Lenke til kommentar
Raimop Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Har en defekt laptop, men med fullt fungerende skjerm, skrudde denne fra hverandre, å så at skjermen har 3 "plugger" om går ned i hk, ene antar jeg er strøm, og andre er signaler, den siste har to ledere kun, så jeg antar denne er av/på el. lign. Det er en compaq 14" skjerm. Det jeg da ville forsøke, var å koble denne til en vanlig pc, noen av dere som har peiling på om det finnes et slags adapter til dette? eller om at det går ann å lage et slikt? Er det overhodet mulig? Det er nok mulig ja, så en fyr på www.mini-itx.com som lagde en "koffertPC" med LCD skjerm ok det hele. Han måtte modifisere PSUen for å få strøm til LCD skjermen. Hvordan han gjorde det vet ikke jeg, men det er vel verdt sjekke www.mini-itx.com og da spesielt denne linken Mvh Raimo Lenke til kommentar
hox Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 Takker for tipset Mail er nå sendt til han som lagde boksen! Spurte om hvordan han hadde løst dette problemet, så er det bare å vente på svar. Men det kan jo ta sin tid, så om det er noen andre som har forslag/ideer til hva som kan gjøres -> gi beskjed Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Er det noen vits å prøve, nei. Hvorfor det? Er temmelig usakelig å bare si at det ikke er mulig, uten å komme med begrunnelse Jeg har vel ikke sagt det ikke var mulig. Jeg sa at alt var mulig. Det er forskjell på hva som er mulig og hva som er vits i å gjennomføre. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Det der så da vitterlig ut som en helt vanlig 14" LCD-skjerm. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Det der så da vitterlig ut som en helt vanlig 14" LCD-skjerm. Det er det og Lenke til kommentar
Myrsve Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 (endret) Fant noe greier her Endret 14. mars 2004 av Myrsve Lenke til kommentar
Myrsve Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 (endret) www.GruntvillE.com Det står noe greier her også Endret 14. mars 2004 av Myrsve Lenke til kommentar
hox Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 Det er forskjell på hva som er mulig og hva som er vits i å gjennomføre. Hvorfor er det ikke vits å gjennomføre. Jeg har opplevelsen av å se en lcd skjerm som er 0,5 cm tykk tilovers enda Prosjektet er ment til å være i en båt. Da minitx hovedkort blir fellt inn i et skal o.l. og laptop skjermen (forhåpentligvis) skal fungere som kartplotter + div. Lenke til kommentar
Cera Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Jeg synes det høres ut som en fornuftig bruk av en skjerm der selve laptopen ikke fungerer lenger! Hvordan en gjør dette har jeg ikke peiling på. Prøv å send compaq en mail, de bør vel kunne hjelpe deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå