Gå til innhold

til alle dere som rakker ned på e700

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, nei jeg har ikke sagt at e700 er helt elendig jeg har bare påpekt at telefonen kan tre ting

1. ringe

2. sende sms

3. ta bilder

Dermed så er det en helt ypperlig telefon for mange da de ikke orker å tulle med symbian etc, men e700 ligger i prisklassen ett hakk under 6600 dermed er det forventet at den burde ha halvparten av funksjonene til 6600.

Men designen er som sagt utrolig bra

Lenke til kommentar
Hehe, nei jeg har ikke sagt at e700 er helt elendig jeg har bare påpekt at telefonen kan tre ting

1. ringe

2. sende sms

3. ta bilder

Dermed så er det en helt ypperlig telefon for mange da de ikke orker å tulle med symbian etc, men e700 ligger i prisklassen ett hakk under 6600 dermed er det forventet at den burde ha halvparten av funksjonene til 6600.

Men designen er som sagt utrolig bra

Nemlig. :thumbup:

Og det er tydeligvis de kvalititeter, E700 lægger vægt på.

Så ingen tvivl om at han har valgt rigtigt med købet af telefonen af samme navn.

Her taler jeg generelt og ikke på mine egne vegne.

Jeg har ingen af de to telefoner, og skulle jeg vælge en af dem, ville jeg vælge N6600.

Men det er jo en helt anden snak. ;)

Lenke til kommentar

Jeg må si meg kjempeførnøyd med e700 etter min bruk, men her er mine meninger om den:

karakter:

Design: 6

Kamera: 6 (i forhold til dagens kameratelefoner i Norge)

brukervennlighet: 4

stuff: 1

Altså du betaler for design og kamera..

Må si det som en møkkatelefon, men digger den selv! Merkelig nok!!

:ermm:

Lenke til kommentar
...dere E700-eiere er som fanatiske bilmerke-fans... :roll:

Må bare sitere noen her på forumet sin signatur: "Alle generalliseringer er feil, inkludert denne"

Det blir helt feil å si at alle de som eier en E700 er helt fanatisk.. Jeg er ikke fanatisk men jeg er helt greit fornøyd med mobilen min, den passer til meg men neste gang blir det symbian..

Lenke til kommentar

Jeg satte det nok litt på spissen da jeg skrev den lille slengkommentaren min ja.. Men poenget var at E700-fansen er ganske tydelige her på forumet. Selv har jeg en telefon jeg er meget fornøyd med, men du ser ikke meg skrive innlegg som "7250i!!!! :thumbs::thumbs: " eller "Kjøp nokia, den er råååå!! :thumbup::thumbup: "

Lenke til kommentar
jeg kjøpte denne for at jeg ville ha et godt kamera så jeg slapp å kjøpe digitalt kamera

unnskyld men hvis du kjøper en telefon med kamera på 640x480 pixler så kan jeg vel ganske enkelt si at du ikke har peiling.. De bildene kan kun brukes til mms, avatarer og i andre sammenhenger der man kan forminske bildet.

Kvaliteten suger så er det sagt..

men grei nok mobil...

kvaliteten suger ikke bokstavelig talt, med det rette lyset og slik kan bildene bli rikelig bra (=

Lenke til kommentar

Hvis man skal si at noe suger, eller lignende (da tenker jeg på suger som i betydningen elendig, ille, osv osv) må dere helst sammenligne det med noe.

Klart at E700 sitt kamera "suger" i forhold til ordentlige digitalkameraer, men sammenlignet med andre kameramobiler har vel E700 per dags dato det beste kameraet på det norske markedet (og andreplassen hører vel hjemme hos 6600).

Lenke til kommentar

For 99% av de som skal ha seg en mobil så er E700 en kjempe bra telefon...god kvalitet og lett å bruke.Å blande inn symbian telefoner er håpløst da det er veldig få som gidder å utnytte de til det fulle,og 99% av mobilbrukeren har rett og slett ikke bruk for symbian....folk har nok trøbbel med pc'er idag,om de ikke skal begynne å knote på mobilen sin i tilegg,med programering og fiksing og triksing...blir bare tull og rot av det...derfor er E700(og mange andre)en kjempe fin mobil for folk flest ;)

Lenke til kommentar
For 99% av de som skal ha seg en mobil så er E700 en kjempe bra telefon...god kvalitet og lett å bruke.Å blande inn symbian telefoner er håpløst da det er veldig få som gidder å utnytte de til det fulle,og 99% av mobilbrukeren har rett og slett ikke bruk for symbian....folk har nok trøbbel med pc'er idag,om de ikke skal begynne å knote på mobilen sin i tilegg,med programering og fiksing og triksing...blir bare tull og rot av det...derfor er E700(og mange andre)en kjempe fin mobil for folk flest ;)

enig :thumbup: det er jo ikke alle som i hele tatt trenger symbian da.. ellers er det sikkert genialt

Lenke til kommentar
*

ikke enig...

er enig i dette derimot (uansett om d er noen få feil...)

Har redigert bort litt jeg, og latt d som ikke har kommet for godt frem vært igjen her jeg...

En ting er meny-systemet. Jeg tilhører den menighet som er mener at oversiktsmenyer er klart best. Å bla seg gjennom funksjoner var noe man gjorde på Ericsson-telefoner med 2-linjers display i 1995, forøvrig en merkelig tradisjon Nokia (utenom symbian-telefonene) og Samsung tviholder på. Men greit nok, mange syns ikke dette er noe problem - og selv om dette gir en ikke-intuitiv softwarekonstruksjon er det vel kanskje en vanesak

For software-evalueringen utenom meny-systemet vil jeg nøye meg med å liste opp en rekke irriterende ting

SMS:

* Det finnes ingen utboks. Selv om det står "utboks" er dette i realiteten "sendte meldinger". Dette betyr at det ikke er mulig å skrive en melding for å sende den igjen senere. Det værste utfallet av dette er at hvis du kommer borti "legg på knappen" mens du skriver SMS blir du slengt tilbake til hovedskjermen, og meldingen er slettet, siden det ikke finnes noen utboks å legge den i.

* Ikke stor bokstav etter punktum på T9

* Man kan ikke gå tilbake å bla gjennom ordforslag med T9 hvis man har gått videre. Dette betyr at hvis du skal skrive "lønne", men ikke oppdaga at det står "komme" før man har begynt å skrive neste ord, må man altså slette ordet og skrive det på nytt og bla seg fram til "lønne"

Menynavigering:

I 80% av tilfellene fungerer høyre funksjonstast som "back", mens av og til har den en funksjon (som f.eks. sletting, eller telefonbok)

I 80% av tilfellene fungerer "c" som back, mens den av og til fungerer som "sletting"

"Legg på"-knappen fungerer av og til som back, og av og til som "helt tilbake til hovedskjermbilde"

E700 har altså 5 funksjonsknapper ("ring", "legg på", høyre- og venstre funksjonstast, og "c") i tillegg til 4-veis "joysticken". Likevel har de ikke greit å gjøre navigeringen konsistent.

Hierarki:

En komisk ting er rett og slett katalogiseringen av bilder. Hvis du blar deg fram til "media", har du to menyvalg som begge heter "bilder" (smart ikke sant?  ). I den ene er det en katalog som heter "mine bilder" og to kataloger som heter "album 1" og "album 2". Den andre katalogen som heter "bilder" har ingen underkataloger. For å ta det første først, er dette bare en (av mange) dårlige oversettinger. Det viser seg at den første "bilder"-menyen inneholder "photos", mens den andre inneholder "images". Hva som er hensikten med å dele inn i to forskjellige grupper (med samme navn) kan man lure på. Alt er jo jpg-filer som man kan gjøre akkurat det samme med. Forøvrig vises oversikten i "photos" i form av thumbnails, mens i "images" som opplisting av filnavn. Noe så totalt dustete!

Diverse:

* Innboksen til MMS viser nummeret til avsenderen og ikke navnet

* Muligens problem med å motta WAP-linker (har ikke testet dette selv)

* Kalenderuken starter på søndag og man kan ikke endre dette

* Man kan ikke velge fra ringetonene på alarmen. Man kan bare velge mellom 5 preinstallerte melodier.

* Man kan ikke ha ringetone og vibrering samtidig 

* Selv om man har hurtigtast for å velge lydløs modus, må man knote seg inn på menyene for å slå av vibrering hvis man ikke ønsker å være tilgjengelig (f.eks. på kino)

Listen er mye lengre, men dette holder for denne gang. Jeg (og evt andre) kan legge til ting etterhvert.

Svakheter

* Ikke mulighet til å overføre bilder og ringetoner til andre via IR

* Ikke e-post klient

* Ikke mulighet til å komponere egne ringetoner

* Ikke datateller for GPRS

* Ikke talememo

* Ikke kodeliste

* Ikke taleoppringing

* Bare 3 "dotter" på batterindikatoren

* Ikke profiler

...og til slutt. Personlig mener jeg den ytre OLED skjermen er idiotisk. Hvorfor i all verden implementerte ikke Samsung en passiv gråskala LCD-skjerm? Som alle andre fargeskjermer som lyser selv, suger E700's ytreskjerm strøm (Selv om OLED er relativt strømvennlig i forhold til andre fargeskjermer). Dette innebærer at skjermen går over i strømspare-modus etter noen sekunder. Faktisk er ytreskjermen køl svart 99% av tiden, og du må enten åpne telefonen eller holde inn volumknappen på siden for at den skal vise batteri/signalstyrke/klokke og evt. tapte anrop eller melding venter. Hadde det ikke vært for at 256 fargers OLED skjerm selger som hakka møkk til fjortis-generasjonen, hadde all fornuft sagt at Samsung burde valgt en passiv LCD-skjerm. Du verden så mye stiligere og funksjonell denne telefonen hadde vært med en skjerm på utsiden i stedet for en svart firkant. Når skjermen allerede har ekstremt begrenset anvendelsesverdi, har software-folka i Samsung klart å gjøre fadesen komplett. Når telefonen lader er det selvfølglig ikke noe vits i å gå over i strømsparemodus. Dette har selvfølgelig ikke software-folka skjønt... Det hadde jo vært greit om ytreskjermen i det minste kunne vist "telefonstatus" mens den ladet.

Hardware-svakheter: Ikke bluetooth og kun dualband, men det visste vel de fleste. Trenger man dette er telefonen uaktuell, trenger man dem ikke er det følgelig heller ikke noe problem at de mangler.

Chigu

Dette er grunnen til at jeg ikke liker e700.. Basta, har ikke trukket inn noen symbian tlf. inn i "valgets kval" men, må si at e700 ikke er no master piece, og ikke er helt verdt penga når du ser hva annet du får for den prisen ;)

Punktum finale

(og nei heidberg, du skal ikke ta fra meg punktum finalen min igjen :devil::p )

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Faktisk helt enig med Remerser her, har prøvd E700 en dag, og vil egentlig si at det typisk er en telefon som burde ligge i 900-1500 kroner segmentet! MAX 1500 kroner, Greit det er bra kamera på den, men hvis du skal ta bilder med god kvalitet så bør du satse på et sikkelig kamera, og etter å ha tatt bilder vil jeg overføre bildene så fort som mulig til en PC, fordi jeg gidder ikke sløse 2,5 på en MMS, E700 har verken e-post klient eller Bluetooth, en stor svakhet i mine øyne

Vil liste opp følgende svakteter med E700 sett den prisen Samsung har satt på den:

* Ikke Bluetooth

* Man kan ikke ha ringetone og vibrering samtidig

* Ikke mulighet til å overføre bilder og ringetoner til andre via IR

* Ikke e-post klient

* Ikke datateller for GPRS

* Ikke talememo

* Ikke taleoppringing (Bruker det med handsfree/Bluetoooth handsfree)

* Ikke profiler

Lenke til kommentar
det går ikke ann å sammenligne e700 og 6600

de er to heeeelt forskjellige mobiler , med forskjellige målgrupper.

6600 er en proff-telefon , derfor går det ikke ann å sammenligne 6600 og e700..

ikke har jeg tenkt å motsi deg heller, 6600 er sikkert kjempebra den, men jeg synes at e700 er en bra mobil, og ikke elendig inni. alle har vel lov til å ha sin mening..? :roll:

Du sier det jo selv, E700 er ikke en "proff" telefon. Den er dyr i forhold til det du får. Det eneste positive med E700 er kameraet, det er litt bedre enn mange andre. Men telefoner en svindyr, den ligger jo nesten i Series60 prisklassen.

Samsung telefonen er ei skikkelig jentemobil, den er fin ut, den har fin utvendig skjerm (woo den viser klokken og dato med farger) og den er liten.

Alt annet taler mot denne mobiltelefonen:

Den har dårlig batteritid, dårlig samtalakvalitet (i telefonen, har ikke testet håndfri), ikke bluetooth / skikkelig IR, dårlig kallender, manglende synkroniseringsfunskjon (ikke SyncML engang, noe SE har hatt siden R520m), dårlig vibrator (vibratoren er bra, men det er ikke mulig å få den å gå samtidig som det ringer), relativt lav følsomhet på radioen (GSM mottakeren) og sist men ikke minst koster mye penger.

E700 er som en Xilbri eller hva Siemens designer serie heter, kort sagt ikke noe man bruker i jobb eller der men trenger noe som er funksjonellt.

Lenke til kommentar
det går ikke ann å sammenligne e700 og 6600

de er to heeeelt forskjellige mobiler , med forskjellige målgrupper.

6600 er en proff-telefon , derfor går det ikke ann å sammenligne 6600 og e700..

ikke har jeg tenkt å motsi deg heller, 6600 er sikkert kjempebra den, men jeg synes at e700 er en bra mobil, og ikke elendig inni. alle har vel lov til å ha sin mening..?  :roll:

Du sier det jo selv, E700 er ikke en "proff" telefon. Den er dyr i forhold til det du får. Det eneste positive med E700 er kameraet, det er litt bedre enn mange andre. Men telefoner en svindyr, den ligger jo nesten i Series60 prisklassen.

Samsung telefonen er ei skikkelig jentemobil, den er fin ut, den har fin utvendig skjerm (woo den viser klokken og dato med farger) og den er liten.

Alt annet taler mot denne mobiltelefonen:

Den har dårlig batteritid, dårlig samtalakvalitet (i telefonen, har ikke testet håndfri), ikke bluetooth / skikkelig IR, dårlig kallender, manglende synkroniseringsfunskjon (ikke SyncML engang, noe SE har hatt siden R520m), dårlig vibrator (vibratoren er bra, men det er ikke mulig å få den å gå samtidig som det ringer), relativt lav følsomhet på radioen (GSM mottakeren) og sist men ikke minst koster mye penger.

E700 er som en Xilbri eller hva Siemens designer serie heter, kort sagt ikke noe man bruker i jobb eller der men trenger noe som er funksjonellt.

jojo, men mye av det du nevner er jo vanesaker.. jeg synes kalenderen og taletiden (m.m.) er grei jeg, og andre gjør kanskje ikke..

Lenke til kommentar
:ermm: Vist jeg har skjønt dette rett så går diskusjonen ut på at e700 er for dyr i forhold til sine funksjoner. Fordi den er ikke så mye billigere en N6600 mens N6600 her mer funksjoner. Men så kommer man til saken, at folk som kjøper e700 vil ha en tlf som er tøff og se på, tar gode bilder i forhold til at det er en mobil og de TRENGER ikke og synkronisere den med en pc. Det eneste de trenger er en kabel slik at de får bildene sine på pc'en. Jeg kan være på jordet når jeg sier dette, men det er min oppfattning! :w00t: Endret av WireBoy
Lenke til kommentar

Saken er vel egentlig ganske enkel? E700 er en lekker telefon, med god skjerm og "godt" kamera (liker ikke kamera på telefoner, da jeg ikke er tilhenger av plastlinser og dårlig optikk). Uansett, her stopper vel egentlig det meste positive? Gidder ikke sitte og sitère alle andre her, men når sannheten skal frem så er vel E700 en telefon som er beregnet på "mote-freaks" som ikke eier pengebegrep og villig betaler store summer for det produktet som tar seg best ut. Ta f.eks en SE T630, som koster rundt 3000,- Den har faktisk BÅDE fint design OG noe som heter for funksjoner - en stor applaus til SE! Og når du da ser at en E700 har omtrent halvparten av funksjonene og faktisk koster omtrent 1000kr mer, så må det vel ringe en bjelle? Men for all del, en meget fin telefon dersom du er rik og skal ha noe å se på, og som ikke minst andre ser på.

Endret av Hrti
Lenke til kommentar

YES! YES! Dette har jeg ventet på!

den har mange funksjoner og ingen jeg kjenner bruker bluetooth likevel...

Vel, den har få funksjoner. Kan nevne blant annet at å sende bilder via Ir, fra E700, funker like dårlig som å trøkke trønderfòr ned i pælene til Drillo.

Ingen som kjenner bluetooth? Du, på min skole har 15 stykker mobiler i 9. klasse med Blåtann. Jeg kjenner personlig 11 av dem. Går du på offentlig skole, eller er du hjemmeværende?

den lille lyden blir nesten så svak at du ikke hører den viss du bruker koden for å fjerne kameralyden

Det mest komiske med det hele, er at hvis du prøver å få tilbake den vanlige kameralyden, er ikke det mulig. En venn av meg måtte sende inn til firmware-oppgradering da han ikke fikk tilbake innstillingene med kameralyd. Han hørte nesten ikke ringetonen sin... Smart, eller hva?

for folk som prioriterer god skjerm, fin design, knall kamera og underholdning

Jeg ville endret setningen til: For folk som prioriterer fargeskjerm, fint design, bra kamera og lite/ingen underholdningsfaktor. Til å være 65.536 farger og TFT skjerm, så er skjermen ganske lusen.

masse funksjoner også selv om den ikke har bluetoth og symbian og alt det der

Masse funksjoner? Hvilke funksjoner? Det FINNES ingen funksjoner. Alt det der? Fra nå av snakker du til Symbian i høflighetsform. De og alt det der. Forstått?

så dere som vil ha en flott mobil med et uslåeligt kamera

Uslåeligt kamera? Hmm, P900, SX1 og 6600 er ihvertfall på høyden.

er det jo ingenting galt med god design ; er det vel?

La oss heller sette det slikt: Ingenting galt med dårlig design, er det vel?

Endret av c_u_m8
Lenke til kommentar
Samsung E715 er etter min mening en god del bedre enn E700, og så er det så å si ingen som har den. Det er virkelig en god telefon, men kan heller ikke sammenliknes med N6600 da det er to vidt forskjellige telefoner.

er jo den samme telefonen som e700 bare med led blitz etter det jeg har forstått :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...