Kirukk Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Hei, Når jeg skriver hardware.no i adr feltet i explorer blir jeg videresendt til nrk.no Hvorfor blir jeg det??? HVis jeg skriver f,eks hardware.no/anbefalinger komer jeg inn til hardware sine sider, elrs blir jeg videresendt til nrk.no Hva skyldes dette?? Takker på forhånd. Lenke til kommentar
bytes Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Ikke godt å si, men last ned scrubxp dersom du kjører xp eller 2K. Den finner du her http://www.spychecker.com/program/scrubxp.html, regner med det ordner seg etter en runde med den. -bytes Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Det er mulig hosts-fila di er i ustand. Lenke til kommentar
Tomle Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 "Glemt" å betale NRK lisens?? Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 "Glemt" å betale NRK lisens?? Hva får deg til å tro det? Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 "Glemt" å betale NRK lisens?? Hva får deg til å tro det? Det var en vits Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 NRK sitt nyeste våpen i kampen mot komersielle kilder. Alle som prøver å komme inn på godt besøkte sider med reklame, blir automatisk overført til NRKs nettsider. NRK har nemlig tapt seere etter at de komersielle kanalene kom, og har måttet finne nye måter å få flere seere til kanalen sin. Det samme hvis du velger TV 2 på fjernkontrollen til TV'n. Da får du NRK i stedet. Du må faktisk gå bort til TV'n og fysisk trykke deg frem til riktig kanal ved å bruke kontrollene på selve TV apparatet. Samme med radio. P4, Kanal 24 og Radio 1 blir overført til NRK P1 hvis du ikke velger det på selve radioapparatet. NRK har alltid trodd at de kan gjøre som de vil, så hvorfor stoppe der? (håper alle her forstår ironi) Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 "Glemt" å betale NRK lisens?? Hva får deg til å tro det? Det var en vits Noen er litt treige i dag vettu Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 prøvd en annen nettleser og kjørt spybot (vær forsiktig og ikke fjern viktige komponenter med det) Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 (endret) Folk kan kalle meg treig eller hva de vil, jeg bryr meg svært lite. Jeg oppfattet ikke det Tomle sa som en vits. Han bør utrykke det klarere dersom det var tilfelle. Ironi er vanskeligere å få fram i tekst enn i snakking. Endret 14. mars 2004 av T.F.T Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Tilbake til topic igjen folkens. Ikke la det skli ut... Du har muligens en bug i IE eller lignende.. Prøv en annen nettleser så er du hvertfall sikker på om det er hosten ellr nettleseren det er feil med.. Hold oss oppdatert. Kanskje vi får et lignende problem i fremtiden Lenke til kommentar
Kirukk Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 Hei folkens... Jeg har testet på både ie og opera.... Det er det samme på begge nettlesere.. Blir videresendt uten videre... Lenke til kommentar
Heales Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 (endret) Hvor kommer du hvis du skriver www.nrk.no ? Kanskje du kommer til www.hardware.no da? Endret 14. mars 2004 av Heales Lenke til kommentar
Blib Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Kan det være en eller annen dum DNS-server som streiker? Jeg vet at UPC sin DNS i Haugesund har vært *HELT* vekke de siste dagene. I går gikk den ned tror jeg :/ Lenke til kommentar
Tomle Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Som andre nevner her har du sjekket hosts fila di? Hvis du ikke er kjent med den skal den ligge her: C:\WINDOWS\system32\drivers\etc Typisk skal denne kun inneholde dette: # localhost: Needs to stay like this to work 127.0.0.1 localhost Mange skitprogrammer legger til ting her som ruter noen adresser videre til andre. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 hvis hardware.no/etellerannet fungerer og ikke hardware.no, er det nok ikke dns. har dette vart lenge? uansett så kan du skrive ip'en du får når du kjører nslookup hardware.no. Lenke til kommentar
Kirukk Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 Host filen er skjekket... Og det ser helt greit ut.... C:\WINDOWS\system32\drivers\etc # localhost: Needs to stay like this to work 127.0.0.1 localhost Når jeg prøver med ip`en som det ble nevnt her.. Så får jeg: 404 Siden du var paa jakt etter eksisterer ikke, hvis du har klikket paa en link saa send en mail til [email protected] med linken. Vi beklager det inntrufne. Hardware.no Og når jeg trykke rpå den linken der det står hardware..fyker den videre til nrk.no.... hehe Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Skriv i cmd: nslookup nrk.no nslookup hardware.no Du skal få noe slikt: Non-authoritative answer: Name: www.nrk.no Address: 160.68.202.77 Non-authoritative answer: Name: hardware.no Address: 217.77.34.240 Post det du får Lenke til kommentar
Kirukk Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 (endret) H:\>nslookup nrk.no Non-authoritative answer Name: nrk.no Address: 160.68.202.77 H:\>nslookup hardware.no Non-authoritative answer Name: hardware.no Address: 217.77.34.240 edit: Fjernet ip min Endret 14. mars 2004 av Kirukk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå