knut-eirik Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 (endret) Forresten, er det INGEN som noen gang har HATT Jetway ? Ante ikke at det fantes kort av dette merket Fant noe info her Prøv med en eldre bios, kan være at de har tatt bort funksjonen Endret 14. mars 2004 av knutern_ Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Forresten, er det INGEN som noen gang har HATT Jetway ? Ante ikke at det fantes kort av dette merket Det er ikke så rart, fordi dette merket selges nesten ikke i norge i det hele tatt. Rene ATI-kort er mer vanlig enn produkter fra Jetway. Og jeg skjønner hvorfor. Jeg har et PPro hk fra Jetway. Det er tregt, og jeg får ikke oppgradert BIOS. Jetway er et merke jeg fint klarer meg uten. Skjønner godt hvorfor man nesten ikke får tak i Jetway-produkter, så mye styr det ser ut til å være med dem. Lenke til kommentar
scoot Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 (endret) Forresten, er det INGEN som noen gang har HATT Jetway ? Ante ikke at det fantes kort av dette merket Det er ikke så rart, fordi dette merket selges nesten ikke i norge i det hele tatt. Rene ATI-kort er mer vanlig enn produkter fra Jetway. Og jeg skjønner hvorfor. Jeg har et PPro hk fra Jetway. Det er tregt, og jeg får ikke oppgradert BIOS. Jetway er et merke jeg fint klarer meg uten. Skjønner godt hvorfor man nesten ikke får tak i Jetway-produkter, så mye styr det ser ut til å være med dem. mitt har da funket fint hittil ? .. Helt til dette problemet oppsto! Endret 14. mars 2004 av Sc0oT Lenke til kommentar
scoot Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 Forresten, er det INGEN som noen gang har HATT Jetway ? Ante ikke at det fantes kort av dette merket Fant noe info her Prøv med en eldre bios, kan være at de har tatt bort funksjonen .. altså, jeg skjønner ingenting av disse BIOS greine, hvordan får jeg en "gamlere" bios ? Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 .. altså, jeg skjønner ingenting av disse BIOS greine, hvordan får jeg en "gamlere" bios ? Men i himmelens navn hva er det som er så vanskelig? Du finner en bios på produsentens hjemmeside. Hvordan vet du om du har den nyeste biosen? Lenke til kommentar
scoot Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 .. altså, jeg skjønner ingenting av disse BIOS greine, hvordan får jeg en "gamlere" bios ? Men i himmelens navn hva er det som er så vanskelig? Du finner en bios på produsentens hjemmeside. Hvordan vet du om du har den nyeste biosen? Har et program, som jeg kjørte, den oppdater BIOS`en automatisk, jeg vet hvor jeg finner biosen, men ikke en huleste ide om hvordan jeg installerern :| Lenke til kommentar
Zink Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Har et program, som jeg kjørte, den oppdater BIOS`en automatisk, jeg vet hvor jeg finner biosen, men ikke en huleste ide om hvordan jeg installerern :| Siden du kjørte programmet og det oppdaterer Bios automatisk, så kan det bety at biosflash allerede er gjennomført. Da blir spørsmålet om du fikk melding om å restarte - enkelte programmer oppdaterer Bios direkte fra windows, men krever restart. Har du en link til siden der du finner Bios ? Lenke til kommentar
scoot Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 (endret) Har et program, som jeg kjørte, den oppdater BIOS`en automatisk, jeg vet hvor jeg finner biosen, men ikke en huleste ide om hvordan jeg installerern :| Siden du kjørte programmet og det oppdaterer Bios automatisk, så kan det bety at biosflash allerede er gjennomført. Da blir spørsmålet om du fikk melding om å restarte - enkelte programmer oppdaterer Bios direkte fra windows, men krever restart. Har du en link til siden der du finner Bios ? Her ligger bios .. Jeg måtte restarte, gå inn i bios, Loade Defults og så Save & Restart.. Endret 14. mars 2004 av Sc0oT Lenke til kommentar
Zink Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 .. Jeg måtte restarte, gå inn i bios, Loade Defults og så Save 6 Restart.. Da er jo den biten grei, du kjører med oppdatert Bios - da blir det neste å entre Biosprogrammet i oppstarten - evt. om dette foregår via software i windows ? Lenke til kommentar
scoot Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 .. Jeg måtte restarte, gå inn i bios, Loade Defults og så Save 6 Restart.. Da er jo den biten grei, du kjører med oppdatert Bios - da blir det neste å entre Biosprogrammet i oppstarten - evt. om dette foregår via software i windows ? .. JEg kommer i bios når jeg booter ja, om det er det du mener Lenke til kommentar
scoot Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 Forresten, BIOS`n som var da jeg kjøpte kortet er lik som den jeg har nå.. Det eneste er at den updaten jeg lasta ned er sånn som skifta Copyright Year, 8X AGP greier og litt sånnt.. Så dèt er ikke problemet! Lenke til kommentar
Zink Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 (endret) Jepp, og problemet er at du ikke finner "user settings" på volt noe sted... mest sannsynlig er volt utelatt ( dette er et "combo-kort" med sdram og ddr ? noe som kan være årsaken ). edit: det er normalt mulig å overklokke uten å øke volt jeg kjører alltid overklokking uten å øke volt - ( blir moderat, men dog P4b [email protected] ) Endret 14. mars 2004 av Zink Lenke til kommentar
scoot Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 Jepp, og problemet er at du ikke finner "user settings" på volt noe sted... mest sannsynlig er volt utelatt ( dette er et "combo-kort" med sdram og ddr ? noe som kan være årsaken ). Der sier du noe, kan det ha noen sammenheng? Det er faktisk Combo SDraM og DDRAM! Lenke til kommentar
scoot Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 Jepp, og problemet er at du ikke finner "user settings" på volt noe sted... mest sannsynlig er volt utelatt ( dette er et "combo-kort" med sdram og ddr ? noe som kan være årsaken ). edit: det er normalt mulig å overklokke uten å øke volt jeg kjører alltid overklokking uten å øke volt - ( blir moderat, men dog P4b [email protected] ) Hvordan klokke uten ? Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 (endret) Det står på ca. side 40 og utover.......................... Edit: Et moderne fint "Magic"- verktøy for handtering av hovedkort... Skjønner ikke hvordan jeg kunne overse dette i formiddeg... Edit igjen: og beskrivelse av hvordan man oppgraderer Via 4-1 drivere, miniport syns jeg å se ..... og hele rukkla. Endret 14. mars 2004 av sveinsel Lenke til kommentar
scoot Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 (endret) Det står på ca. side 40 og utover.......................... Edit: Et moderne fint "Magic"- verktøy for handtering av hovedkort... Skjønner ikke hvordan jeg kunne overse dette i formiddeg... Edit igjen: og beskrivelse av hvordan man oppgraderer Via 4-1 drivere, miniport syns jeg å se ..... og hele rukkla. Takk takk, men jeg har funnet ut at BIOS'en ikke er endret i updaten ( kompis av meg har likt kort og aldri updatet ) .. LEste den MAgic Install, den CD'n har jeg og =) MEN, det er inget verktøy for og stille volt! Endret 14. mars 2004 av Sc0oT Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 (endret) ELSKER DEG.. Hey skaff et rom da Sveinsel: Fant ikke det du fant... godt jobba Endret 14. mars 2004 av knutern_ Lenke til kommentar
Zink Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 .. men jeg har funnet ut at BIOS'en ikke er endret i updaten ( kompis av meg har likt kort og aldri updatet ) .. LEste den MAgic Install, den CD'n har jeg og =) MEN, det er inget verktøy for og stille volt! Jetway har trolig ikke kommet med ny Bios til kortet etter kompisen din kjøpte maken - ser ut som de har nøyd seg med å oppdatere via-drivere. Kan være et tegn på et godt produkt med lite feil, liksåvel som at Jetway følger dårlig opp. For å øke volt er det nok modding som skal til, slik de gjør på et tilsvarende kort Elitegroup K7S5A V3.X Volt mod ...det krever endel ferdigheter Lenke til kommentar
scoot Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 .. men jeg har funnet ut at BIOS'en ikke er endret i updaten ( kompis av meg har likt kort og aldri updatet ) .. LEste den MAgic Install, den CD'n har jeg og =) MEN, det er inget verktøy for og stille volt! Jetway har trolig ikke kommet med ny Bios til kortet etter kompisen din kjøpte maken - ser ut som de har nøyd seg med å oppdatere via-drivere. Kan være et tegn på et godt produkt med lite feil, liksåvel som at Jetway følger dårlig opp. For å øke volt er det nok modding som skal til, slik de gjør på et tilsvarende kort Elitegroup K7S5A V3.X Volt mod ...det krever endel ferdigheter ... Trur nok heller jeg venter på Socket 939 en og Voltmodde Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå