Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Mistet internett

Anbefalte innlegg

Jaja nå er det skjedd igjen.. Den gamle Compaq Deskpro "familie pc'n" har klikka igjen. Men denne gangen skjønner jeg ingenting :dontgetit: Av en eller annen merkelig grunn klarer maskina ikke lenger å komme seg på nettet. Dette skjedde etter å ha lagt inn ett Webcam (!?) (Logitech zoom elns for de som lurte).

Har gått igjenom hver bidige lille innstilling som jeg kan huske i windows 98 nettverksoppsettet (ikke det at det er så mange siden jeg aldri drev så mye med nettverk og win98). Det lyser i både nettverkskort og router så maskina og resten av utstyret får jo kontakt med hverandre.

Så nå lurer jeg bare på: Hva i huleste er galt?! Og hva kan jeg gjøre for å løse det? Jeg har gått tom for ideer..Mista recovery cd'n til den gamle skrothaugen har jeg også gjort så formatering vil bli litt vanskelig (og tror ikke det trengs for å fikse dette problemet)

Takk for alle svar :thumbs:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Demon utdrivelse anyone?

Neida, bare fleiper.

Så du har adsl? instalerte et web cam og nette stupte?

Sjekket drifts meldinger fra isp?

prøv å ping vg.no

Se i egenskaper om nettverkskort osv er instalert og sjekk avbruds rutiner (irq)

Se på tcp/ip instillinger under nettverk og se om du finner noe der

Lenke til kommentar
Det jeg går og vurderer selv...men har som sagt mista win98 cd og vil dermed ikke stresse med det OM det faktisk viser seg at det kan fikses...sist var det bare å restarte router og modem...men ikke denne gangen nei :cry:

Har du prøvd å skifte nettverkskort?

Lenke til kommentar

Hadde det samme problemet her om dagen. Jeg åpna maskina for å støvsuge(;)) litt inni den og når jeg var ferdig så slutta plutselig internettet å virke. Jeg skjønte ingenting og ble bare stående å rote med ledninger.

Til slutt fant jeg ut at jeg skulle åpne maskina igjen å prøve å settet nettverkskortet litt bedre i. Og det virka! :thumbs:

Lenke til kommentar
Hadde det samme problemet her om dagen. Jeg åpna maskina for å støvsuge(;)) litt inni den og når jeg var ferdig så slutta plutselig internettet å virke. Jeg skjønte ingenting og ble bare stående å rote med ledninger.

Til slutt fant jeg ut at jeg skulle åpne maskina igjen å prøve å settet nettverkskortet litt bedre i. Og det virka! :thumbs:

Noen ganger kan løsningen være ganske enkel, ja. :yes:

Men tror ikke han har rørt på noen deler inni datamaskinen, han skulle jo kun sette inn et webkamera.

Lenke til kommentar
Får du kontakt med router da? Prøv å ping router. Ellers kan du jo prøve "ipconfig" i command-vindu og se om du har fått tildelt IP....

Somsagt har jeg det :)

Men altså nettverkskortet lyser som bare det og alt ser ut til å være i skjønneste orden...og at man plugger noe inn i en usb port skal da ikke kunne påvirke nettverkskortet...Prøvde i tillegg å reinstallere nettverkskort driverne etterpå men det hjalp heller ikke :cry:

Lenke til kommentar

hmm, blir litt usikker på det der.. har nemlig sliti med no ligende før.. men da fikk jeg jo ikke ip.. hva om du prøver å ta ut kort.. reboote.. sette inn i et annet spor.. starte og så se om du får starten på noe.. veiviser til internet for å sette opp osv..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...