Vallhall Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Hei dere Nå har jeg forsøkt og reinstallere Windows XP flere ganger men får ikke sletta alt. Har en liten raptor disk som jeg bruker til både windows og spill, men når jeg prøver og legge inn XP på nytt(ny install) så er alle de resterende filer som spill etc, igjen. Noen som har god peiling på dette her inne? jeg vil ha slettet absolutt alt på disken Takk på forhånd Lenke til kommentar
Timur Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Det du må gjøre er og boote fra XP cden, så formaterer du hardisken derfra også innstalerer du Windows. Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Smør på flesk: Helt i starten av installasjonen hvor du kan formatere disken: Slett partisjonen og opprett så en ny en. Formater og installer på den nye partisjonen. Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 Takk for svar folkens ob1 jeg har prøvd dette flere ganger , men det står at jeg ikke kan slette partisjonen på grunn av at disken bruker det til midlertidige filer Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Da snakker vi rundt hverandre... jeg snakker om en ny installasjon ved å boote fra WinXP CD eller disketter. Starter du installasjonen ifra Windows? Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 hei igjen Ja jeg starter fra windows, så du mener at jeg skal boote fra cd? Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Ja! Hvis cd-en ikke er bootbar går du på www.micrsoft.com/download og finner boot-disketter for WinXP pro eller home ettersom hva du har. Å boote fra CD eller diskett er uten tvil den beste måten å installere et nytt OS på! Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 15. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2004 ob1 Mange takk til deg, problem løst, med det er et lite "men". Som sagt har jeg en "raptor"disk på c stasjon og en større disk på d, da jeg formaterte c stasjon så bytta de bokstav , nå er "raptor " disken plutselig d og den andre c. Noen rimelig forklaring? hva kunne jeg ha gjort galt? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Du kan endre stasjonsbokstaver: Høyreklikk på My Computer->manage->storage->disk management Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 16. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2004 Rikky En stor takk til deg Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Partisjonen windows er installert på er det veldig dumt å endre stasjonsbokstav på da alle perkere i registry blir feil . Ved ny installasjon ha bare den ene harddisken tilkoplet . Da er du sikker på at alle bootfiler legger seg på den , og den blir C: Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Når man booter fra WinXP cd så skal installasjonsprogrammet angi den første partisjonen på Primary-master som C: Hvis man prøver å installere på f.eks secondary-master, eller ikke har noen partisjoner på primary-master så kan man oppleve at windows ikke blir installert på C:. Hvis det er sistnevnte som er situasjonen (ingen partisjoner på pri-master når man booter opp med CD) så opprett en partisjon og reboot. Da kan det hende at den bytter om. Jeg er ikke 100% sikker på at det alltid fungere, men det har virket for meg ved en anledning eller to. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå