Gå til innhold

A7n8x deluxe + twinmos = buggy?

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt fortalt at a7n8x deluxe er sært på hvilke minne som fungerer bra, og det har seg slik at etter a7 kortet mitt tror jeg har 512 mb ram i stedenfor 1 gig.

Twinmos 2700 cl2

a7n8x deluxe (1.04)

Hadde problemer med pc'n så jeg sendte den inn til reperasjon og fikk en ny cpu, da funket alt fint bortsett fra at pc'n trodde jeg hadde 512 mb ram i stedenfor 1024,og jeg har prøvd det meste.

Er det rett og slett at a7n8x deluxe kortet er sært på minne?

Kan problemet fikses hvis jeg flasher BIOS eller er det litt far fetched?

Før jeg sendte inn hovedkortet fungerte minnet og hovedkort fint sammen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Biosen på a7n8x er virkelig "flash ready" for dette kortet, spess 1.** kortene trenger den siste biosen. Mye mer stabilt kort etter dette.

ellers kan du jo bare sette opp Volten til rammen litt, kanskje det hjelper. Prøv også å bytt om på plassene til ram brikkene.

Lenke til kommentar

takk for svar.

Har faktisk prøvd det meste - det nevnte + resetting av bios og annen ram type.

Prøvde 2x 256mb twinmos 3200 cl2.5 med winbond, og det ble lest som 512mb.

Problemet mitt for flashing av bios er at jeg ikke har en operativ floppy atm :)

Lenke til kommentar
takk for svar.

Har faktisk prøvd det meste - det nevnte + resetting av bios og annen ram type.

Prøvde 2x 256mb twinmos 3200 cl2.5 med winbond, og det ble lest som 512mb.

Problemet mitt for flashing av bios er at jeg ikke har en operativ floppy atm :)

Du trenger ikke floppy for å flashe biosen på a7n8x deluxe. Bare bruk asusUpdate, og oppdater direkte fra internett i windows. Selv har jeg lastet ned biosen og oppdatert fra fil flere ganger. Ingen problemer. Det kan glatt og enkelt gjøres fra windows. Biosen blir sjekket etter flash, slik at hvis flashen går "bad", er det bare å prøve på nytt, eller flashe med backup fila som du selvsagt lagde før flashen. :) dermed er man sikker på at man har en fungerende bios før man restarter pc'en. Synes det er tryggere å flashe gjennom asusUpdate enn ved floppy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...