Jonas Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Hallo Har gått lei av å lagre ting i txt filer så jeg prøvde meg litt med database (.mdb) Jeg fikk det til ( ) men jeg har et lite problem: "adder" jeg for mye i en 'celle' gir den overflow! Jeg bruker denne koden her til adding: Set db = OpenDatabase(App.Path & "\test.mdb") Set rstInfo = db.OpenRecordset("Info") With rstInfo .AddNew !Navn = Text1.Text !Om = Text2.Text !bilde = Text3.Text .Update End With Noen som vet hvordan å ikke få feilmelding? må jeg bruke noe annet enn kolloner og rader? Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Et tekstfelt i en tabell har alltid en begrenset lengde, og du kan ikke lagre i som er lengre enn denne definerte legnden. Du kan selvsagt selv bestemme lengden i tabelldesignet. Regner med at det er "Om" feltet som skaper problemer med lengden for deg. Bruk derfor datatypen Memo i dette feltet. Husker ikke helt hvor mye data som kan lagres i et felt av denne typen, men det finner du lett i hjelpefilen til Access. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 Tusen takk! Alt funker nå Men er det noe negativ side med memo felt? må jo være det, ellers hadde det vel vært som default på alle felt. Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 (endret) Det er svakheter med memo feltet ja. Bl.a. kan det ikke indexeres. Husker ikke alt, men alt står i hjelpefilen til Access. Endret 14. mars 2004 av kaffenils Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå