Gå til innhold

Deep Purple

gromgut32

Anbefalte innlegg

Om noen fortjener en egen plass i musikkhistorien er det vel disse gutta! Maken til kompetanse innen sitt område skal man vel lete lenge etter! Og det lyder ikke så verst heller.... :D

Her håper jeg dere vil poste deres meninger og ris og ros til disse gutta, og deres absolutte favoritter av dem.

personlig har jeg så mange at de får neppe plass her, men i det siste har jeg begynt å henge meg opp i deres mere "kreative" sider, og spesiellt på den klassiske siden. Bare digger deres tolkninger av gamle mestere som Mozart og Beethoven, og mottar med :w00t: alle muligheter for å få tak i sånt materiale. :dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkurat nå sitter jeg og koser meg med ett rått cover av metallica's "Enter Sandman" med Motorhead. At disse gutta ikke har slått seg inn på den linja for lenge siden, er merkelig. Gudene skal vite at Lemmy har sangstemme som passer til det.... ;)

Lenke til kommentar
Pionertiden, ja... Vel, hvis du sikter til den tiden jeg tror du sikter til, så overgår nok Pink Floyd, Led Zeppelin og Jimi Hendrix Depp Purple ganske mye...

Nei vet du hva! Deep Purple er kung! La oss si at Led Zeppelin, Pink Floyd og Deep Purple stiller på lik linje, Jimi Hendrix når bare ikke opp.

Lenke til kommentar
Pionertiden, ja... Vel, hvis du sikter til den tiden jeg tror du sikter til, så overgår nok Pink Floyd, Led Zeppelin og Jimi Hendrix Depp Purple ganske mye...
Nei vet du hva! Deep Purple er kung! La oss si at Led Zeppelin, Pink Floyd og Deep Purple stiller på lik linje, Jimi Hendrix når bare ikke opp.

:no:

Jimi Hendrix er sjefen. Bare så det er sagt. Led Zeppelin har enerett på alt som heter 60- og 70-tallet. Pink Floyd kommer som en sinnsykt sterk toer!

Lenke til kommentar

"Gamle" Deep Purple er vanvittig bra, sitter med "Deep Purple in Rock", "Fireball" og "Made in Japan" på vinyl. Må vist hoste fram en platespiller snart. Har også noe Uriah Heep, de er bra de også, men syns DP er atskillige hakk bedre, det er liksom en "driv" over musikken deres som "sidde som ei kula".

Uten å sammenlikne musikken, Pink Floyd er likevel de største i mine øyne, Santana var også store på den tiden, vil også anbefale Ten Years After (f.eks. I'm going home by helicopter" live fra Woodstock), vi har også The Who, og sist men ikke minst Emerson, Lake and Palmer.

Lenke til kommentar
vil også anbefale Ten Years After (f.eks. I'm going home by helicopter" live fra Woodstock)

Second that! Ten Years After er bra saker, gitaristen har/hadde(?) litt over gjennomsnittet peiling.

Ellers så er Led Zeppelin og Jimi Hendrix de virkelig store fra 60/70.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...