frodehs Skrevet 29. oktober 2001 Del Skrevet 29. oktober 2001 Bare for å få en bekreftelse. Er det mulig å montere en DDR SD-ram brikke feil veg på noen måte? Må bare få vite hvem som er "komplett" idiot... KOZ [ Denne Melding var redigert av: frodehs på 2001-10-29 12:56 ] Lenke til kommentar
[LOST]Snik Skrevet 29. oktober 2001 Del Skrevet 29. oktober 2001 Da må du i tilfelle bruke en del makt, og kanskje en tang, meisel eller noe. Det som kan skje er at den ikke er dyttet godt nok nedi sloten sin, men da er heller ikke hakene på siden på plass, så det skulle ikke være vanskelig å se. Lenke til kommentar
Gega Skrevet 29. oktober 2001 Del Skrevet 29. oktober 2001 On 2001-10-29 12:42, frodehs skrev: Bare for å få en bekreftelse. Er det mulig å montere en DDR SD-ram brikke feil veg på noen måte? NEI..det er teknisk umulig..hehe da må du nok file bort den lille tappen som ligger nede i sloten. men det skal du vel ikke gjøre? Fra spøk til alvor..det er helt umulig å montere Sdram rambrikker feil Lenke til kommentar
frodehs Skrevet 29. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2001 Nemlig.. Takk.. Jeg prøver å forklare det for komplett ser dere:) Lenke til kommentar
Tankakern Skrevet 29. oktober 2001 Del Skrevet 29. oktober 2001 Hah!. Jeg har klart å sette inn en SD RAM brikke inn feil vei! Brukte en del makt, skjønte ikke at det kunne være en mulighet for at den satt inn feil vei.... den blei jo bare ståendes der etter en del pressing... men når rammen ikke ble telt opp helt, så begynte jeg å lure på om jeg hadde gjort no feil... og det var da jeg kjente at rammen hadde blitt kokvarm.... Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 29. oktober 2001 Del Skrevet 29. oktober 2001 Quote: On 2001-10-29 12:42, frodehs skrev:Bare for å få en bekreftelse. Er det mulig å montere en DDR SD-ram brikke feil veg på noen måte???NEI..det er teknisk umulig..hehe da må du nok file bort den lille tappen som ligger nede i sloten. men det skal du vel ikke gjøre?Fra spøk til alvor..det er helt umulig å montere Sdram rambrikker feil Det er forsåvidt sant, men du kan kortslutte mange fine ting med å ikke sette brikken _helt_ på plass. Lenke til kommentar
SkyFish Skrevet 29. oktober 2001 Del Skrevet 29. oktober 2001 Sannt, det er ikke umulig. Hørt om en som gjorde det. 4cm stikkflammer hehe. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 29. oktober 2001 Del Skrevet 29. oktober 2001 Har hørt om flere som har satt ram brikken feil vei. En fyr ødela HKet sitt... Men det jeg lurer på, hva er feil vei? Setter folka brikkene på hue(altså med kontaktene opp) eller flipper de dem 180 grader horizontalt? Lenke til kommentar
Colin Skrevet 29. oktober 2001 Del Skrevet 29. oktober 2001 Hvis man klarer å i det hele tatt sette en brikke nedi feil vei er det vel kanskje et hint om at man: 1. Bør la andre bygge maskinen eller 2. Lese hovedkortmanualen :smile: Pål Lenke til kommentar
iGGy Skrevet 29. oktober 2001 Del Skrevet 29. oktober 2001 Quote: 1. Bør la andre bygge maskineneller2. Lese hovedkortmanualen 3. Gi opp alt som har med datamaskiner å gjøre og heller begynne med Duplo. Lenke til kommentar
frodehs Skrevet 30. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2001 SKAL ALDRI RØRE EN MASKIN MER!!!!!!!!!! Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 30. oktober 2001 Del Skrevet 30. oktober 2001 Men det er jo en 3 mm tykk "vegg" av PVC nedi ram-sloten. Denne tåler mer trykk enn den 1 mm kompositt-plata rammen er festa til. Rammen knekker vel før den går nedi sloten ? Fortsett å bygg.... Lenke til kommentar
khosethl Skrevet 30. oktober 2001 Del Skrevet 30. oktober 2001 Trenger ikke presse ned hele brikken det holder med at det er litt kontakt mellom ram og slot for at det skal kortslutte hele HK, eller ihvertfall slotten. Hvis du sjekker tegningen av en ram brikke hos samsung, twinmos osv. ser du at sporet ikke er plassert der tilfeldig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå