dude80 Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Er dette mulig? At jeg f.eks kan befinne meg på en annen kant av landet, og så koble meg opp mot min gentoo-maskin hjemme, altså få bruke et shell og gjerne starte f.eks emacs. Pc'en jeg isåfall skal koble meg opp fra, er en windows pc. Noen som kan forklare meg hvordan jeg må løse dette, eller som kan henvise til noen guider? Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 (endret) emerge openssh && rc-update add sshd default && /etc/rc.d/sshd start fra windows kan du deretter koble deg opp med programmet putty,som du finner et mirror til via google Endret 13. mars 2004 av Egil.B Lenke til kommentar
yNx Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 på Gentoo-boxen /etc/init.d/sshd start På maskinen du skal styre gentoo-boxen fra: ssh [email protected] Lenke til kommentar
bkak Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Google putty.exe for en god ssh-klient til windows. Hvis du vil ta den helt ut kan du laste ned x for cygwin på windows-maskinen og skru på ssh-forwarding av x. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 jepp det funker dritbra. I alle fall over et 100 MBITS LAN... satt med pc'n i naborommet koplet på laptopen over ren X (ikke ssh), og så ssh inn og starte opera på den stasjonære maskina Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå