Gå til innhold

Spørs vedr Emagic Logic

Anbefalte innlegg

Hei,

Vet at det ikke er mulig å kjøpe Emagic Logic musikk programm til Windows maskiner i butikkene nå for tiden..Har vært innom et par butikker i oslo..ingen hadde..

Det er kun MAC som er tilgjengelig.

Vet noen hvor jeg kan få tak i Emagic Logic til Windows maskiner...?? Kanskje brukt?? Elr restpartier hos noen butikker??

Var innom bruktmarked her, men fant ingen ting der heller...

Sist.

Hvis det er helt umulig å få tak i disse, Er Cubase en god erstatter for Emagic Logic ?? Elr noen andre??

Takker på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sorry, men Logic er nå kun tilgjengelig for Macintosh plattformen

http://www.emagic.de/products/PRO/TD/index.php?lang=EN

Jeg sjekket for å være sikker, hadde hørt det for en stund siden. Så du blir nok nødt til å kjøpe en brukt Mac om du skal kjøre det. :no:

Reason er ikke akkurat det samme (men veldig bra for loop basert musikk).

Har du sett på f.eks. Sonar 3 Producer? Stor forbedring i forhold til Sonar 2, og har bl.a. Lexicon's første software klang (som låter utrolig bra).

Endret av Hidden
Lenke til kommentar

Hei igjen..

Ja jeg vet at dersom jeg skal kjøpe nytt må jeg kjøpe MAC versjonen av emagic logic. Men jeg tenkte å kjøpe windows versjonen som allerede ble laget og kanskje var et elr annnet sted...restparti elr brukt av en elr annen..???

Til pop musikk produksjon med vocal, instrumenter innspillinger..Hvilket andre program egener seg til dette...? Trenger et ryddig og oversiktlig program som logic, med effekter , beats , tracks basert recording osv osv...

Takker på forhånd..

Lenke til kommentar
Til pop musikk produksjon med vocal, instrumenter innspillinger..Hvilket andre program egener seg til dette...? Trenger et ryddig og oversiktlig program som logic, med effekter ,  beats , tracks basert recording osv osv...

Du kan prøve kjøp og salg på Musikk-web sidene. Men jeg tror du skal lete lenge. Logic har jo vært Mac-only relativt lenge nå, og de aller fleste har enten oppgradert til Mac, eller benyttet seg av "cross-grading" tilbudene fra Steinberg (Cubase) og Cakewalk (Sonar).

Jeg ville bare glemt hele Logic-greia (det er et tungvindt program i mine øyne), og heller prøvd Cubase SX2 (som er helt greit), eller Sonar 3 Producer Edition (som er helt genialt).

Hent ned demoene og test dem selv. :)

Ellers er det nærmeste du kommer Logic for PC i disse dager: Magix Music Maker bruker noe av Logic-motoren.

Endret av moskus
Lenke til kommentar

Noen her som har brukt/bruker:

Sonar 3 Producer Edition

??

Noen som kan si noe om denne??

Finnes det noe e-books elr noe introduksjon /læring ang dette programmet??

Til musikk folk som lager musikk med software på PC:

Hvilken software bruker du? og er du godt kjent og behersker du det godt? hvor vanskelig er det å sette seg inn i den(Software)?

Håper noen kan si noe, før jeg går til innkjøp. Håpet inderlig på å skaffe Emagic Logic til Win..men det ser ganske mørkt ud..

Takker på forhånd.

Lenke til kommentar

emagic versjon 5.5 var den siste utgaven som ble utgitt for windows, etter det ble de kjøpt opp av apple og av følgende grunn så blir produktet bare lansert i mac-utgaver.

Av brukbare alternativer for profesionell musikk produksjon som fins for windows protools, som er den mest proffe

sonar og cubase er ogsåå brukbare alternativer, eller som mange har nevnt reason. Fins et lite kjent men ganske proff program som heter Samplitude av magix.

Men siden du spørte om hva jeg bruker, bruker modplug tracker men den er noe simpelt for ditt bruk muligens.

Lenke til kommentar
Noen her som har brukt/bruker:

Sonar 3 Producer Edition

Jeg har brukt Cakewalk produkter siden Cakewalk 3 (kun MIDI), og de har alltid laget mine favoritt-applikasjoner. Har brukt Cubase, Logic, Pro Tools, mm., men jeg trives best med Sonar 3 Pro.

Når du kjøper programmet får du en diger manual (Cubase har bare pdf-filer), som forklarer alt fra det reint grunnleggende til det skikkelig avanserte. Og hvis det er ditt første Cakewalk program vil jeg anbefale å kjøpe Sonar 3 Power! av Scott Garrigus.

:)

Lenke til kommentar

Logic tungvindt å bruke ? Jaja, det sier vel mere om din innsats i å sette deg inn i det, Logic er den mest fleksible og konfigurerbare av DAW/Sequenserne, derfor kan det virke litt tungt å sette seg inn i til å begynne med, spesiellt hvis man er vant til andre sequensere, og kanskje ikke akkurat noe program for nybegynnere, men når man begynner å forstå hvordan det er bygd opp lar det deg jobbe veldig produktivt. Det er ikke uten grunn Logic har en såpass hard kjerne med fans som sverger til det.

Lenke til kommentar
Logic tungvindt å bruke ? Jaja, det sier vel mere om din innsats i å sette deg inn i det

Hør, dette har vi snakket om. Det jeg skriver er min mening. Og ja, sammenlignet med Sonar og Cubase, er Logic "vanskelig" å bruke, iallefall hvis man er en førstegangsbruker av sequensere. Nå har jeg vært i situasjonen at når et studio bruker Logic, så har jeg hatt med en ingeniør til å sette opp programmet og styre det, slik at jeg aldri har hatt et større behov for å gjøre det selv.

Og takk for det. Hvorfor skal det være så komplisert å legge til et enkelt midi-spor? Hvorfor må man gjøre noe komplisert når man kan gjøre det enkelt?

Jeg synes at Sonar/Cubase/ProTools har hendigere måter å løse slike enkle oppgave på, og derfor så vil ikke jeg anbefale Logic. Du har selvfølgelig rett til å forsvare Logic, men vær vennlig å hold argumentene oppe på et akseptabelt nivå. Nedrakking på motstanderene dine synes ikke jeg er en bra måte å argumenter på, iallefall ikke hvis man vil ha en konstruktiv diskusjon.

I et stort studio vil jeg si at behovet for Logics måte å route signaler (MIDI/audio) på er egnet, men slike studioer jeg har vært i bruker man ProTools. Så jeg har aldri lært meg Logic skikkelig, og det er nok en grunn til at jeg synes det er tungvindt.

Alle programmer har da en hard kjerne av fans, så det er vel ikke et godt argument? ;)

For små studioer (og enda mindre, slik som hjemmestudioer) har man ikke behov for den grad av kontroll som gjør Logic/ProTools egnet, og da bør man kanskje bruke Sonar og Cubase (som også er egnet til store studioer). Eller kanskje tilogmed Cakewalk HomeStudio 2004 og Steinberg Cubasis.

Egentlig så spiller det ingen rolle hvilken sequenser man bruker, så lenge man finner en som passer hvordan du jobber. :)

Lenke til kommentar

Vanskelig å laqge Midi spor i Logic ? Det krever 2 klikk på venstre muse knapp, eller å definere din egen tast. Vanskelig sa du ? Ja kanskje hvis du må ha en "ingeniør" ved siden av deg for å lage musikk :p

Grunnen til at det er vanskelig til å begynne med er at man kan løse samme ting på flere forskjellige måter, derfor kan det virke litt mye til å begynne med.

Logic er forresten den eneste sequenern som har TDM bridge (bortsett fra Pro Tools da, men vil ikke kalle Pro Tools for noen sequenser med de minimale MIDI mulighetene). Er vel heller ikke noen andre sequensere som rører kvaliteten på innebygde plug-insene og instrumentene i Logic (ES1 og ES2, Evoc, EXS24, Channel EQ, Space Designer (en av de bedre IR reverbene) etc etc.)

Det jeg mente med en hard kjerne, er at det er veldig få som bytter over til noe annet når man først har vendt seg til Logic. De aller fleste har brukt Cubase før de begynner på Logic.

Mange av de store pioneerene innenfor elektronisk musikk sverger til Logic, som f.eks BT og det er ikke uten grunn.

Jeg har holdt meg på et saklig nivå inntil denne posten :p, men jeg blir provosert av sånne som deg som legger ut om hvor vanskelig og "dårlig" Logic er uten å virkelig ha brukt det. Du mener jo fortsatt at Yamaha NS10M monitorene dine er så bra og det sier jo litt.

Lenke til kommentar
Vanskelig sa du ? Ja kanskje hvis du må ha en "ingeniør" ved siden av deg for å lage musikk :p

Jeg har holdt meg på et saklig nivå inntil denne posten :p, men jeg blir provosert av sånne som deg som legger ut om hvor vanskelig og "dårlig" Logic er uten å virkelig ha brukt det. Du mener jo fortsatt at Yamaha NS10M monitorene dine er så bra og det sier jo litt.

Når du er produsent, så følger det med visse goder...

Jeg har brukt Logic en del, Cubase en god del, ProTools mye, og Sonar en god del i hjemmestudioet mitt. Jeg anbefaler ikke Logic til et hjemmestudio. La oss ta en sammenligning med operativsystem: Man kan kjøre Windows og man kan kjøre Linux. Jeg synes Linux er komplisert, og bruker det derfor ikke og ville heller ikke anbefalt det til en som skulle kjøpe sin første PC. Men begge operativsystemer gjør jo i bunn og grunn den samme jobben, ikke sant? ;)

Saklig, ja. Hvorfor blande inn NS10 her igjen? Mhm... Jeg vet at det finnes bedre monitorer enn NS10, men jeg synes det er praktisk når studioer bruker dem, for jeg vet hvordan låter og slipper da å bruke tid på å stille inn ørere etter andre monitorer. Det finnes alltid en bedre høyttaler. Det er bare snakk om penger.

Jeg bruker jo faktisk Behringer TRUTH nå. :dontgetit: Men er fornøyd med dem til prisen.

Jeg begynner å bli lei denne debatten. Hør, du synes ikke at NS10 er en god monitor og du synes at Logic er Guds gave som sequenser. Jeg er ikke enig. La oss la det være med det. :)

Alt i alt: Det handler om musikk! Gi f*en i hvordan den lages, bare den blir laget! :thumbup:

Lenke til kommentar

Greit nok ;) Jeg ville egentlig bare forsvare Logic siden du mente det var tungvindt, men det er jo din mening og den skal du få lov til å ha, og heldigvis finnes det "nybegynnere" som elsker en utfordring.

Behringer Truth er hvetfall endel hakk bedre enn NS10M! :yes: Selv koser jeg meg med Dynaudio BM15A og angrer ikke et sekund på det jeg betalte for de.

Lenke til kommentar
Behringer Truth er hvetfall endel hakk bedre enn NS10M!

Ja, det sies at folk som ikke er "vokst opp" med NS10 ikke liker dem. Tror nok du ville blitt overrasket hvis du visste hvor mange album som er mixet med NS10. Men man klarer seg jo ikke med bare nærfelts-monitorer... ;)

Dynaudio er bra greier! Kan skrive under på det! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...