Gå til innhold

Enda et par måneder igjen...

Anbefalte innlegg

Skal nå få meg ny PC til konfirmasjonen, og har nå brukt noen timer på å plukke ut en ny PC som jeg skal prøve å bygge selv. Det eneste jeg ikke har sett på er vifter. Jeg har lest at kabinettet jeg har valgt kan bli litt varmt, så skal invistere i så mange vifter som folk foreslår!

Her er mine valg:

Hovedkort

Mus/tastatur

Prosessor

DVD-spiller

RAM

Skjerm

Kabinett (strømforsyning)

Hardisk

Skjermkort (ikke 100% sikker)

Floppy

Noe jeg burde endre på? Jeg skal hovedsaklig bruke PC'en til spill som: CS, Medal of Honnor, Age of Mythology. Og til programmer som: Photoshop, Flash, Dreamweaver, og kanskje noe 3D-animasjon.

Tips til vifter? Har hørt at hardisken kan ble veldig varm! Jeg skal IKKE overklokke!

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kansje vente litt med og planlegge pc så tidlig, hvis det er så lenge til du skal kjøpe den... tidene forandrer seg :roll: men hvis du absolutt skal sette opp maskin, så burde du gått for ein a64 3200 eller 3400 og kansje eit 9800XT og ein Raptor som sys. disk

Lenke til kommentar

Enig med joebush her, men tok meg tid til å se på det likevel.

- Ikke lurt med trådløst tastatur/mus til spilling.

- Det skjermkortet har ganske dårlig pris/ytelse-forhold. Gå for en 9800 Pro istedet.

Ellers ser det bra ut. Du kommer nok ikke til å trenge noen kabinettvifter sånn uten videre heller.

Lenke til kommentar
Enig med joebush her, men tok meg tid til å se på det likevel.

- Ikke lurt med trådløst tastatur/mus til spilling.

- Det skjermkortet har ganske dårlig pris/ytelse-forhold.  Gå for en 9800 Pro istedet.

Ellers ser det bra ut.  Du kommer nok ikke til å trenge noen kabinettvifter sånn uten videre heller.

han burde vente med og sette opp noe skjermkort nå... 9800pro har akkurat gått ut av produksjon og det er 9800XT som skal ta over... ATI kommer straks med ny chip...

Endret av MuD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...