Smidt Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 (endret) jeg holder på med litt css for tiden og har prøvd litt med listing. det som er problemet er at denne jeg i IE får et uønsket mellomrom over og under hvert element med innrykk. jeg lurer derfor på om noen kan ta en titt på kodingen og evt. hjelpe meg med å finne feilen, som forøvrig _bare_ er i IE. link--> http://predicted.net/test/meny/ css fil --> http://predicted.net/test/meny/style.css Endret 13. mars 2004 av Smidt Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Prøv å legg til padding-bottom:0px; line-height:normal; i .boks ul Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 13. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2004 det virket desverre ikke, det er nå 0 margin på alle kanter. må jo da være overgangen mellom <p> og ul/li som skaper problemer, men hva er det som gjør det feil? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Hmm... Mulig det er <li> som er årsaken. Hvis du prøver å definere litt padding, line-height og margin på den kan det kanskje funke. Worth a try. .boks li { margin: 0px; padding: 0px; line-height:normal; } Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 13. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2004 (endret) nope, still not IE valid, (men w3c godkjenner merkelig.. ) Endret 13. mars 2004 av Smidt Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Idè! Tror faktisk det er pga. font-size'en din. Hvis ikke jeg tar helt feil bruker den line-height'en til 100 prosents font-size uansett om den står på 65% eller 10% for den saks skyld. Så prøv å endre font-size til Xpx Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 13. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2004 alle prosenter i fontstørrelse byttet ut, ingen forskjell... Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Hva med å sette line-height til f.eks 10px da? Det MÅ funke Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 13. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2004 satt både ul og li til line-height: 10px; funket. takk takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå