FJERNET111 Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 96 % hjemmebrent smaker vel veldig godt.. Derfor dere må ha så mye nøytraliserende oppi den?... 96 teknisk sprit, ikke hjemmebrent... HB er bare tull og blir ikke 96% alikevel. Det smaker faktisk ikke så gærent hvis du blander det ut med martini bianco. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Din far er lege? Ikke noen av mine foreldre nei, men en venn av meg sine derimot... Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 9. august 2004 Forfatter Del Skrevet 9. august 2004 (endret) Er det ett faktum at franskmenn har en bedre alkoholkultur enn oss? I prinsippet, jo. For franskmenn er øl og vin en del av hverdagen. Alkohol nytes oftere, men atskillig mer forsiktig - lysten samler seg ikke opp å kulminerer i flatfyll i helgene. For ungdommen, den neste og kommende generasjonen er nok dette forholdet annerledes. Det har noe med en ekstrem velstandsøkning i hele Europa, også i tidligere sterke og rike land som Storbritannia, Frankrike og Tyskland. Jeg var nylig i Irland. Der har man relativt liberale alkohollover, men synet av møkkings fulle folk er ikke så frekvent som i Norge. I storbyene, som Dublin, vil du alltid finne eksempler: dette hovedsaklig grunnet ekstrem turisme til byen, men også det faktum at Irland er det land i Europa som kanskje har oppnådd mest med sitt EU-medlemskap. Fra å være et av Europas fattigste land på 1970-tallet, er nå velstanden slående. Foreløpig slo det meg ikke at flatfylla er noe de sliter mest med i Irland, men jeg har på følelsen at det også vil kunne bli et problem der. Løsningen er ihvertfall ikke å vanskeliggjøre tilgangen på alkohol. Jeg er ingen ekspert på området, men det ligger i kortene - at da vil folk ty til andre middel for å nå sitt mål. Hjemmebrenning og ulovlig virksomhet, spritsmugling og metanolsaker slik vi har her i Norge. Metanol-problemet skyldes åpenbart vår egen alkoholpolitkk - og en tilsvarerende velstandsøkning. Endret 9. august 2004 av FreeBSD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå