Gå til innhold

Tastaturet og musen virker ikke

Anbefalte innlegg

Musen og tastaturet mitt fungerer ikke! Ikke vet jeg hvorfor, men jeg mistenker at den klåfingrede vennen min ødela noe da han åpnet pc'en når den var på (kan være meg også). Jeg har prøvd det meste, blant annet 4 tastaturer og 2 muser, men de vil rett og slett ikke virke. Men det er kanskje ikke så rart når ikke engang NUM-LOCK lyser opp selv om jeg har den på. Det rare er at senderen til den tråløse musen og det trådløse tastaturet får strøm fra de to portene. Noe virker iallefall, siden USB tastaturet og USB musen virker som bare det. Rarere er det at NUM-LOCK på denne senderen faktisk hviser rett! Når jeg trykker på NUM-LOCK på USB-tastaturet endrer NUM-LOCK lampen seg.

Hva kan så være galt? Er det software relatert? Eller er det hardware? Skal jeg prøve å flashe CMOS minnet? Hva kan jeg gjøre?

##Topic endret av moderator - vennligst la oss slippe å gjøre dette igjen ;) - Blib##

Endret av Blib
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, burde tydligvis ikke kjøpt det hovedkortet. Det funker fint nå, etter å ha tatt ut og inn stømmkabelen. Forstår ikke hvorfor, uansett det funker.

Hovedkortet mitt heter noe som Abit KF7-M.

Endret av aadnk
Lenke til kommentar
Nei, burde tydligvis ikke kjøpt det hovedkortet. Det funker fint nå, etter å ha tatt ut og inn stømmkabelen. Forstår ikke hvorfor, uansett det funker.

Hovedkortet mitt heter noe som Abit KF7-M.

Trodde at det var obligatorisk å gjøre dette. Ta ut strømkablen trykke på start, sette i strømablen starte maskinen igjen. (Da for man ladet ut kondensatorene og ordentlig tømt for "rusk") :thumbup:

(Lært noe i dag også.)

Lenke til kommentar

Endel hovedkort krever nettopp det, at du tar ut strømkablen, når du har rota i bios, med oppsettet der, for å klare ut gamle settinger...

Bedre det, enn å måtte resette bios, ved å ta ut batteriet..

det, står som regel med liten skrift, i pdf filer, som du må ha en maskin oppegående for å kunne lese, jad, manualer er nyttiige-- når de kan, og blir lest..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...