Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløs nettverk dropper ut mye

Anbefalte innlegg

Nå har jeg fulgt mange råd osv, men nå sliter jeg velldig.

Når jeg skal velge hvilket trådløst ap jeg skal logge meg på får jeg et problem.

For , når jeg skal logge på min sender kan jeg skrive inn passord og krysse av for en eller annen godkjenning. (win xp)

Er vel wep ellerno det heter. jeg prøver febrilsk å få deaktivert denne , men den vil ikke. Vær gang jeg endrer den kommer den bare tilbake igjen.

Er 2 steder du ser kanaler på, den øverste ser du tilgjengelige nettverk, den under er der du velger hvilke du ønsker benytte.

Når jeg dobbeltklikker på wlan som står øverst står det WEP selv om jeg har skrudd av, fixet konfigurasjoner osv..

Det er ingen måte å slette wlanet på , og starte på nytt?

noe du lurer på , så skriv det.- jeg kan svare. er bare vanskelig å skrive det ned.

Det jeg trenger hjelp til er som sagt. når jeg skal velge mitt trådløse ap står det noe om en ieee godkjenning. ?? må få vekk dette pga. jeg klarer ikke komme meg på internett med dette på vistnok.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må koble på ditt aksesspunkt gjennom vanlig kabel (ikke trådløst) og sette den opp til å ikke bruke kryptering. Da trenger du ikke legge inn noe passord.

Det er ikke smart å gjøre dette, men...

Du kan også gå på produsentens hjemmeside og laste ned siste drivere/firmware til Aksesspunkt og trådløst nettverkskort.

Hjelper ikke dette er det bare å sitte ned og vente på XP SP2, den skal visstnok fikse en del problemer vedrørende stabilitet i trådløst nettverk.

Lenke til kommentar

Hva router/ap har du ?

At du trygt kan fjerne maskinvare betyr at du enten har en usb versjon av det trådløse kortet eller pcmcia versjon. Ikke noe galt med dette.

Wep og andre krypteringsvalg gjøres i routeren/ap. Sett opp den uten bruk av kryptering først. Legg gjerne til mac-kontroll for å ha litt sikkerhet. Mac adressen for det trådløse kortet finner du på egenskapene for kortet.

Litt mer info om utstyret ditt gjør det enklere å hjelpe.

Lenke til kommentar

Har et CNET AP(CNet Wireless LAN Aksesspunkt 11 Mbps

WiFi 802.11b, "bridge" funksjon, 128-bit)

og en PLANET router.

Det som er er at det alltid har funket, cneten har jeg aldri oppgradert utenom software updates som har 0 å si med selve ap.

Men, netgear ma101(usb) mottakern i pcen har jeg oppgradert.

Alt skjedde etter jeg formaterte pcen. Mulig den drivern jeg har til ma101 er fucka. men det er den nyeste. har prøvd cd drivern å, men neida.

Skulle ha prøvd slette alle drivere fra system, men det mekker jeg ikke.

Jeg vet lissom ikke hva som er galt. har prøvd alt av drivere jeg har funnet på pcen.

En kar snakket om svchost som går i prosesser ctrl alt del , og at det kun skal være 4 osv... hjalp faktisk deaktivere enn av de, men ble litt fuck.. han sa jeg skulle slette den ene svchosten, men finner kun 2 svchost på pcen.

Endret av Haugnæss
Lenke til kommentar

Tviler på at svchost.exe har noe å gjøre med ditt nettverksproblem.

Det beste rådet jeg kan gi er å sette routern og aksesspuntet til default settings. Regner med at der er et slags webgrensenitt for kontroll av routeren og ap.

Start fra begynnellsen med konfigurasjonen.

Har du dårlig signal til ap ? Signalstyrken gir xp beskjed om.'

PS. Vet hvor fortvilenede det kan være å ikke få trådløst utstyr til å funke. Er selv den ulykkelige eier av et SMC trådløst pci-kort (54g) Håpløst kort som nå nyter sitt nye liv i skuffen sammen med noen 16bit soundblaster kort og annet rask.

Lykke til. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...