Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Koble sammen trådløst nett med fastnett

Anbefalte innlegg

Jeg har et lite nettverk bestående av 3 maskiner i min leilighet (1 laptop og 2 stasjonere). Jeg får internett på laptopen via trådløst fra naboen. Det jeg vil gjøre er å opprette bro mellom det trådløse nettverket og fastnettet slik at jeg får internett på de stasjonere. Jeg bruker en hub og har stilt fast ip på alle maskinene (IP: 10.0.0.X Nettverksmaske: 255.0.0.0), det trådløse kortet får IP adresse fra DHCP'n som står hos naboen. Hvordan skal jeg gjøre for å få internett på de stasjonere? Skal jeg bare sette alle nettverkskort på "motta ip" og opprette en bru mellom trådløst og lokal tilkobling på laptop'en?

Laptop'en kjører XP Home og stasjonere kjører 2000

Edit: Jeg har ikke tenkt å kjøpe inn AP, vil ikke bruke penger. Fattig student :yes:

Endret av phoen|x
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå inn i nettverkstilkoblinger i laptopen og velg et av nettverkskortene, du har vel min et trådløst og et vanlig. Høyreklikk og velg oppret bro mellom tilkoplinger. Følg veiviseren.

Har du satt opp den bærbare til å motta ip automatisk (fra naboen) skal du gjøre det samme på de to andre. Pass på evt brannmurer, prøv med ingen brannmurer aktive i begynnelsen for å forsikre deg om at ikke disse skaper problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...