FenrisC0de Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Jo, jeg tittet rundt på AMD`s hjemmeside, og der fant jeg en seksjon hvor man kunne laste ned drivere og oppdateringer til diverse CPU`er og chipset, og det jeg lurer på er om dette er noe vits? Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 cpu? Ja, det finnes drivere til cpu. Lenke til kommentar
Murty Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Så lenge alt fungerer fint er det vel ikke nødvendig med nye drivere vel?.. Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Så lenge alt fungerer fint er det vel ikke nødvendig med nye drivere vel?.. Ehh, ja, hvis du får bedre ytelse så. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 For AMD64 er det i hvertfall vits. Opplever en generelt mer stabil PC etter å ha oppdatert drivere for XP. -KJ Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 13. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2004 (endret) vel, jeg har en Xp2800+ barton, vil gjerne ha nyere drivere EDIT: jeg er på denne og Denne siden, hva skal jeg laste ned? Endret 13. mars 2004 av Earth657 Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 vel, jeg har en Xp2800+ barton, vil gjerne ha nyere drivere EDIT: jeg er på denne og Denne siden, hva skal jeg laste ned? Kan ikke se noen drivere til XP-serien der nei Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 vel, jeg har en Xp2800+ barton, vil gjerne ha nyere drivere EDIT: jeg er på denne og Denne siden, hva skal jeg laste ned? Kan ikke se noen drivere til XP-serien der nei Det fins ikke drivere til CPU'er. De har "mikrokode", noe som ikke er mulig å endre for sluttbrukere. Man kan laste ned drivere til chipsett og bioser til hovedkort, men altså ikke til CPU. De driverene jeg ser på den siden der er til chipsett, ATA-bussen, AGP-bussen, lydkretsen, etc. på hovedkort med AMD-chipsett. (Ja, de lager chipsett også i tillegg til CPU'er) Hvis du ikke har et slit hovedkort (de er ganske skjeldne) så bør du ikke laste ned dette. Det kan gi problemer å laste ned drivere til et annet chipsett enn du har i PC'n. Den andre siden inneholdt kun info-programmer som forteller hvilken CPU du har. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Tja... Hentet fra AMD.com: AMD Athlon™ 64 Processor Driver for Windows XP, Version (exe) 1.1.0.1 - Download this Setup Installation program (EXE) to automatically update all the files necessary for installation. This package is recommended for users whom desire a graphical user interface for installation. This .EXE driver is a user friendly localized software installation of the driver designed for end-users. Link her... -KJ Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 18. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2004 hehe, så konklusjonen er:? Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 ja, fant: Advanced Micro Devices processor software update released on December 17 2002. Download size: 31 KB, < 1 minute På win. update. WTF? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Ikke usansynnlig at den inneholder en software patch som retter på noen problemer ved bruk av visse instruksjoner, altså at den enten emulerer eller oversetter instruksjonene fra Os til Cpu på en måte så at det ikke oppstår feil. Så, ja det finnes på sett og vis drivers til cpu, men di er vell mere av typen modifikasjon av os i og med at cpu ikke kan omprogrameres. Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Så, ja det finnes på sett og vis drivers til cpu, men di er vell mere av typen modifikasjon av os i og med at cpu ikke kan omprogrameres. Når jeg installerer ny driver til f.eks skjermkortet, blir jo ikke skjermkortet heller "omprogramert". En driver er vel heller linken mellom OS og hardware, mens en "flash" omprogramerer hardwaren. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Her har dere både rett og feil begge to. GPU/VPU på et skjermkort er omprogrammerbare, det samme er de siste lydkortene fra f.eks. Creative. (Live! og nyere). Det er imidlertid ikke driveren som programmerer chippene, heller applikasjonene. Driveren på sin side sørger for at de ressursene som finnes på kortene gjøres tilgjengelig for OS og applikasjoner. Uten å spekulere for mye i hva en CPU driver gjør, så vil nok den kunne forhindre spesifikke problemer, som foreslått over. -KJ Lenke til kommentar
SG3001 Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Cool'n'Quiet til A64 trenger vel drivere for å funke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå