Gå til innhold

CPU kjøleribbe uten vifte


Anbefalte innlegg

heisann har en liten enkel fråga. Er det noen kjøleribber på markedet som er såpass effektive at jeg faktisk ikke trenger vifte? Har en amd xp 2500. Har tenkt å fjerne alt av vifter i pcen nå, og sett en støysvak til innsug foran, og en støysvak bak til utsug. Men finnes det? En ribbe som er såpass effektiv? Har ingen overklokkings planer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
heisann har en liten enkel fråga. Er det noen kjøleribber på markedet som er såpass effektive at jeg faktisk ikke trenger vifte? Har en amd xp 2500. Har tenkt å fjerne alt av vifter i pcen nå, og sett en støysvak til innsug foran, og en støysvak bak til utsug. Men finnes det? En ribbe som er såpass effektiv? Har ingen overklokkings planer.

ikke tenk på det en gang max 1500+ på mardedet men du kan kjøpe på en asia net butikk til ca 4-5000kr inkl frakt som kjøler 2800+ :thumbdown: . brodern har det :green:

Lenke til kommentar

Her om dagen så falt vifta av SLK947U'en min (hadde lagd jalla-fanduct til den, og hele dritten løsna). Jeg merket selvfølgelig at det ble litt høye temperaturer, men orka ikke gjøre no med det akkurat da. Jeg kjørte winXP i 45min+ (surfing, winamp o.l.) dønn stabilt, men når jeg starta CS gikk det ikke mange rundene før hovedkortet begynte og ule og slo seg av. Det var da jeg tok en titt inni maskina og så at vifta var falt av :).

 

Så om du kan kjøre uten vifte avhenger nok litt av hvor prosessorintensive programmer du skal kjøre. Eventuelt kan du jo lage en enkel av-på-bryter til en vifte, som du flipper når du skal gjøre "varme" ting.

Lenke til kommentar
noe må jo flytte varmen bort fra cpu...

hvis ingenting gjør det, så blir det sakte men sikkert varmere og varmere, helt til cpu er svidd

For alt jeg vet så funker jo beQuiet fint?

ja den funker på 1ghz men ikke 2400+ :thumbdown: og dugon 1,4 kjøler den på grensa :no:

Er fullt klar over at beQuiet kun har 1 GHz, men det beviser kun at hvis kjøleribben er stor nok, så klarer den også å kjøre en AMD 2400+ CPU.

Lenke til kommentar

lag en ribbe!!

 

lag/kjøp en stor kobberribbe, lodd så på et par kobber røyr (bruk sølvtinn)

som går videre til gulvet, taket,veggene,front og hekk som er belagt av kobber plater,

 

det tror jeg at skal gi en ganske god kjøling

 

PS! jeg garanterer ingenting

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...