Lord Hassan Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 heisann har en liten enkel fråga. Er det noen kjøleribber på markedet som er såpass effektive at jeg faktisk ikke trenger vifte? Har en amd xp 2500. Har tenkt å fjerne alt av vifter i pcen nå, og sett en støysvak til innsug foran, og en støysvak bak til utsug. Men finnes det? En ribbe som er såpass effektiv? Har ingen overklokkings planer. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 heisann har en liten enkel fråga. Er det noen kjøleribber på markedet som er såpass effektive at jeg faktisk ikke trenger vifte? Har en amd xp 2500. Har tenkt å fjerne alt av vifter i pcen nå, og sett en støysvak til innsug foran, og en støysvak bak til utsug. Men finnes det? En ribbe som er såpass effektiv? Har ingen overklokkings planer. ikke tenk på det en gang max 1500+ på mardedet men du kan kjøpe på en asia net butikk til ca 4-5000kr inkl frakt som kjøler 2800+ . brodern har det så Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MCX462V Denne ^ med en sånn \/ http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=3412NGL Det funker tenker jeg... Stille blir det også. Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Her om dagen så falt vifta av SLK947U'en min (hadde lagd jalla-fanduct til den, og hele dritten løsna). Jeg merket selvfølgelig at det ble litt høye temperaturer, men orka ikke gjøre no med det akkurat da. Jeg kjørte winXP i 45min+ (surfing, winamp o.l.) dønn stabilt, men når jeg starta CS gikk det ikke mange rundene før hovedkortet begynte og ule og slo seg av. Det var da jeg tok en titt inni maskina og så at vifta var falt av . Så om du kan kjøre uten vifte avhenger nok litt av hvor prosessorintensive programmer du skal kjøre. Eventuelt kan du jo lage en enkel av-på-bryter til en vifte, som du flipper når du skal gjøre "varme" ting. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MCX462VDenne ^ med en sånn \/ http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=3412NGL Det funker tenker jeg... Stille blir det også. men det er ikke vifte fritt vel Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 lag egen ribbe, planslip cpu og ribba, underklokk dett ville vel sikkert funke? Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Planslipe en xp2500? tror ikke det er noe serlig lurt. Skaff deg en feeeeet ribbe, som SKL. Så er det bare å prøve seg frem! ellers kan du jo kjøpe deg en xp-m fra itbutikken (35watt og 45watt med varme) Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Planslipe en xp2500? tror ikke det er noe serlig lurt.Skaff deg en feeeeet ribbe, som SKL. Så er det bare å prøve seg frem! ellers kan du jo kjøpe deg en xp-m fra itbutikken (35watt og 45watt med varme) hvorfor ikke planslipe CPU'en ? Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Er jo stor sjangs for at du ødelegger core da... Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Zalman TNN-500 kabinett (inklusive PSU) á 1400 USD (i USA) kyler allt i datorn helt utan fläktar. /Olle Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Jeg foreslår at du lager din egen kjøleribbe, det er nært sagt ingen kjøleribber på markedet som fins/er laget for å kjøle en såpass sterk prosessor. Lenke til kommentar
EDB Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Hvis man har en feit kjøleribbe og litt gjennomstrømning i kabinettet så burde det vel gå Lenke til kommentar
aklla Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 noe må jo flytte varmen bort fra cpu... hvis ingenting gjør det, så blir det sakte men sikkert varmere og varmere, helt til cpu er svidd Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 En meget stille vifte under 20db skulle vel ikke være så ille..., har du underklokkingsplaner??? V_core senkning :-? En enorm kjøleribbe med en 'lydløs' 160mm ? (har ingen gode steder å kjøpe de på :-( ) LOZER Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 noe må jo flytte varmen bort fra cpu...hvis ingenting gjør det, så blir det sakte men sikkert varmere og varmere, helt til cpu er svidd For alt jeg vet så funker jo beQuiet fint? Lenke til kommentar
genstian Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 noe må jo flytte varmen bort fra cpu...hvis ingenting gjør det, så blir det sakte men sikkert varmere og varmere, helt til cpu er svidd For alt jeg vet så funker jo beQuiet fint? ja den funker på 1ghz men ikke 2400+ og dugon 1,4 kjøler den på grensa Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 noe må jo flytte varmen bort fra cpu...hvis ingenting gjør det, så blir det sakte men sikkert varmere og varmere, helt til cpu er svidd For alt jeg vet så funker jo beQuiet fint? ja den funker på 1ghz men ikke 2400+ og dugon 1,4 kjøler den på grensa Er fullt klar over at beQuiet kun har 1 GHz, men det beviser kun at hvis kjøleribben er stor nok, så klarer den også å kjøre en AMD 2400+ CPU. Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 du klarer det sikkert, men kan du ikke ha noen som helst vifter inni der. det er jo bare å lage en feeeeet kjøleribbe og ha en 120mm på den (med fanmate såklart) Lenke til kommentar
MagE Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 lag en ribbe!! lag/kjøp en stor kobberribbe, lodd så på et par kobber røyr (bruk sølvtinn) som går videre til gulvet, taket,veggene,front og hekk som er belagt av kobber plater, det tror jeg at skal gi en ganske god kjøling PS! jeg garanterer ingenting Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Dette høres ut som en dårlig ide. Hvorfor både vifte som blåser inn og ei som blåser ut, men ingen på CPU? Kutt heller ut den foran og bruk støysvak vifte og diger kjøleribbe på CPU. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå