vebwa Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Leiligheten jeg bor i er koplet mot internett via en trådløs 802.11b forbindelse. Men jeg har problemer med at signalet er for svakt og ustabilt; routeren står i et annet hus over gårdsplassen - ca 10m unna. Noen steder i leiligheten er signalet bra, mens andre steder er det altfor ustabilt. Jeg tenkte derfor å sette opp et aksesspunkt på et gunstig sted i leiligheten, og har tenkt på noe ala dette: http://komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=...=5&GrpID=9&s=pl Tanken er at aksesspunktet skal fungere omtrent som en switch - vil dette fungere? Har ingen erfaring med trådløst nettverk. Det jeg trenger er egentlig en signalforsterker - er da et aksesspunkt greit? Hvis jeg kjøper et aksesspunkt med router-funksjonalitet uten å benytte uplinken (for evt. behov senere), vil dette komme i konflikt med eksisterende oppsett/router? En ting til: Hvis jeg kjøper et 802.11g-kompatibelt aksesspunkt/router (og nic's), vil jeg kunne benytte 54mbps internt på leiligheten selv om routeren som er koplet mot internett er på bare 11mbps? Lenke til kommentar
Aireal Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Hvis du kan leve med lavere hastighet, sett den ned, det vil gi deg større stabilitet og rekkevidde på WLAN Lenke til kommentar
vebwa Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 Men vil et aksesspunkt/router fungere i dette tilfellet? Altså er det en NGT trådløs router i det andre huset som er koplet mot internett. Jeg skal ikke legge kabel mellom husene, men tenkte å bruke et aksesspunkt som kan kommunisere trådløst med den andre trådløse routeren for å forsterke signalet. Er det måten å gjøre det på? Kan aksesspunktet kommunisere trådløst med den tråløse routeren, og fungere som en switch? Eller må aksesspunktet ha en kablet forbindelse i uplink e.l.? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå